Beograd "rame uz rame" sa evropskim metropolama: Pogledajte kako će izgledati raskrsnica kod Doma omladine (FOTO)

07.12.2020

14:17 >> 14:20

0

Autor: Jovana Vrećo

Ekskluzivna pešačka faza omogućiće pešacima da prelaze zonu raskrsnice pravolinijski i dijagonalno, dok će vozila biti zaustavljena na crvenom svetlosnom

Beograd "rame uz rame" sa evropskim metropolama: Pogledajte kako će izgledati raskrsnica kod Doma omladine (FOTO)
Copyright Printscreen/ Google maps

Na raskrsnici beogradskih ulica Dečanske i Makedonske tokom vikenda biće uspostavljen novi režim saobraćaja koji će pešačima omogućiti da raskrsnicu, osim na način na koji su to do sada činili, pređu i dijagonalno, čime će biti povećana bezbednost saobraćaja u tom delu grada.

To su danas najavili zamenik gradonačelnika Goran Vesić i gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović i održali prezentaciju novog režima saobraćaja na raskrsnici Makedonske i Dečanske ulice, kroz uvođenje ekskluzivne pešačke faze,

Uvođenjem ovog sistema, kako je rekao Vesić, Beograd će se svrstati, pored Tokija, Londona i Štokholma, u retke gradova sveta koji imaju takvu raskrsnicu.

–Ovo je samo deo mera na ubrzanju saobraćaja u prestonici. Beograd je metropola u kome se svake godine registruje oko 50.000 novih automobila. Naša infrastruktura nije pravljena za tako veliki broj vozila, zbog čega moramo da uvodimo novine i poboljšanja u protok saobraćaja – istakao je Vesić, prenosi Beoinfo.

Beoinfo

Rafailović je rekao da će novi režim funkcionisanja raskrsnice Makedonska-Dečanska početi sa radom tokom narednog vikenda.

–Novi režim raskrsnice predstavlja novi kvalitet u upravljaju saobraćaja u Beogradu. Na prvom mestu sa stanovišta bezbednosti pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju, a zatim i sa aspekta njegove protočnosti u ovom delu grada – naveo je Rafailović.

On je podsetio da se takav režim upravljanja prvi put primenjuje u Beogradu, Srbiji, kao i ovom delu Balkana.

–Analizom koju je radio Saobraćajni fakultet u Beogradu i simulacijama koje je radio Sekretarijat za saobraćaj pokazalo se da se nivo usluge sa C podiže ka nivou usluge D, jer smo uspeli da ukinemo sve konfliktne tačke između vozila i pešaka – naveo je Rafailović.

On je ponovio da primena novih mera predstavlja potprojekat realizacije velikog projekta adaptivnog uvođenja saobraćaja, koji Grad Beograd realizuje sa kompanijom Simens.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike