
Los Anđeles je pored okeana: Zašto onda vatrogasci ne koriste tu vodu za gašenje požara?
Odgovor je složeniji nego što se očekuje

Upotreba morske vode za gašenje požara u Los Anđelesu izgleda kao jednostavno rešenje, ali se ova tehnika suočava sa nizom komplikacija uprkos činjenici da se grad nalazi na obalama Tihog okeana.
Dok su vatrogasci štedljivo koristili prirodni resurs, problemi kao što su nedostatak pouzdanog pristupa, značajan uticaj na životnu sredinu i korozija su ključne prepreke za doslednu upotrebu okeanske vode u borbi protiv trenutne katastrofe.
Uticaji na životnu sredinu
U zavisnosti od tolerancije pojedinačnih vrsta na so, salinizacija tla može negativno da utiče na biljke dovodeži do toga da one dobijaju manje vode, prema Soil Science Australia.
Bivši pomoćnik šefa Odeljenja za šumarstvo i zaštitu od požara Kalifornije (Cal Fire) i penzionisani analitičar požara Tim Čavez rekao je za Volstrit žurnal da vatrogasci iz tog razloga izbegavaju slanu vodu.
- Pokušavamo to da izbegnemo, jer slana voda je sterilizator zemljišta. Ako zemlju posolite, sledeće godine nećete moži ništa da uzgajate na njoj - rekao je on.
Tanjug/AP photo
Dok dugoročne posledice soli u zemljištu još nisu shvćene, suvi uslovi tipični za klimu u Kaliforniji mogu dozvoliti da soli ostane u zemljištu, što neke vrste ne mogu da "tolerišu", rekao je ekolog ekosistema u "Smithsonian Environmental Research Center" Patrik Megonigal.
- Naš eksperiment je otkrio da so uzrokuje da se glina i druge čestice raspršuju i kreću u tlu. Takve promene u hemiji i strukturi zemljišta mogu da traju mnogo godina - dodao je Megonigal.
Oprema, pristup i distribucija
Prema Cal Fire-u, državna civilna vazdušna flota za gašenje požara najveća je na svetu, iako samo nekolicina odabranih može da sakuplja vodu iz Tihog okeana, uključujući dva protivpožarna aviona Bombardier CL-415.
Oni su poslednjih dana raspoređeni da pomognu u borbi protiv požara, iako je jedan prizemljen nakon sudara sa neovlašćenim dronom.
Vatrogasci takođe ne mogu lako da crpe vodu, u poređenju sa onom iz bazena ili jezera.
Tanjug/AP photo
- Mislim da niko ne bi izašao iz okeana jer ne možete da se vozite dovoljno blizu njega - rekao je Čavez.
Čak i ako bi avioni mogli lako da pokupe vodu, materijali poput gvožđa i čelika koji su prisutni u ključnim delovima opreme, kao što su creva za gašenje požara, pumpe, hidranti ili rezervoari, manje su otporni na koroziju i može doži do oštećenja, rekao je hemičar i profesor na Američkoj akademiji trgovačke mornarice Ping Furlan.
Sledeće pitanje bila bi distribucija morske vode.
Predviđa se da će trenutne brzine vetra biti od 72 do 112 kilometara na čas, saopštila je Nacionalna meteorološka služba SAD.
Postojeća turbulencija u kombinaciji sa "po život opasnim destruktivnim vetrom" čini letenje "skoro nemogućim", rekao je portparol Cal Fire-a u video-objašnjenju.
- Kada su vetrovi brži od 48 kilometara na čas, usporavači požara i voda samo na kraju stvaraju maglu umesto stalne kiše - kazao je on.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari