Zveri na nebu: Ovi ruski vojni avioni ulivaju strah Zapadu (FOTO)

14.08.2024

21:15

0

Pet naprednih aviona dodatno je nadograđeno

Zveri na nebu: Ovi ruski vojni avioni ulivaju strah Zapadu (FOTO)
Copyright Profimedia

U ponedeljak, 12. avgusta, obeležen je Dan ruskog vazduhoplovstva, praznik posvećen avijatičarima i pomoćnom osoblju.

Flota lovaca Vazduhoplovnih snaga stalno se unapređuje, dok se odbrambena industrija fokusira na povećanje proizvodnje zbog tekućeg rata visokog intenziteta u Ukrajini.

Ovo su neki od najnovijih aviona ruskog vazduhoplovstva.

Suhoj Su-30SM2

Ovo je nadogradnja Suhoja Su-30, višenamenskog lovca koji služi kao okosnica ruske vojne avijacije. Dok je osnovni Su-30 razvijen kasnih 1980-ih i predstavljen 1992. godine, varijanta SM ("Serial Modernized") predstavljena je 2013, pretvarajući Su-30 u pravi borbeni avion generacije 4+ sa poboljšanim motorima za vektorski potisak, novim sposobnostima avionike, radara, komunikacija i elektronskog ratovanja.

Profimedia
Su-30

SM2, čija je prva serija isporučena Vazduhoplovstvu prošle nedelje, sadrži dalja poboljšanja avionike, novo oružje visoke preciznosti, poboljšani domet za otkrivanje i identifikaciju vazdušnih ciljeva i poboljšane motore AL-41F1S pozajmljene od Su-35, sa superiornim performansama i karakteristikama dometa, nižim troškovima održavanja i produženim vekom trajanja, piše Sputnjik.

Suhoj Su-35S

Razvijen tokom kasnih 1980-ih i 1990-ih i uveden u upotrebu 2014. godine, Su-35 je nazvan vrhuncem dizajna lovaca porodice Suhoj Su-27, sa karakteristikama generacije 4++, uključujući supermanevarsku sposobnost, napredni radar i avioniku i brodsko naoružanje.

Vojsci je do danas isporučeno više od 150 aviona Su-35S (serijska proizvodnja), a poslednja serija je primljena u aprilu.

Avion može da nosi do 8 tona naoružanja, od preciznih projektila vazduh-vazduh i vazduh-zemlja do teških TV/laserskih vođenih bombi serije KAB.

Suhoj Su-34M

Profimedia
Su-34

Predstavljen u junu 2022. godine, Su-34M je modernizovana verzija lovca-bombardera Su-34, koji je i sam moderni avion razvijen 1980-ih i 1990-ih godina i predstavljen 2014. sa karakteristikama generacije 4++.

Novi model uključuje značajna poboljšanja avionike, radara i komunikacionih sistema, poboljšane mogućnosti elektronskog ratovanja i prošireni domet ciljanja vazduh-vazduh, vazduh-zemlja, protivbrodskih, antiradijacijskih i/ili krstarećih raketa.

Ovaj avion takođe može da nosi nove moćne teške jedreće bombe serije FAB.

Mikojan MiG-31BM

Biografija MiG-31 odaje njegov status preživelog. Predstavljen još 1981. godine kao prva četvrta generacija presretača i jurišnog mlaznjaka u SSSR-u, ovaj avion je prošao kroz desetak modifikacija i nadogradnji tokom životnog veka, a varijanta MiG-31K dospela je na naslovnice u 2018. postavši omiljeni nosač nove ruske hipersonične rakete Kinžal.

Snažni motori mlaznjaka (obično rezervisani za teške transportne avione i civilne avione) čine ga sposobnim da se približi brzini leta od 3 maha i da radi na visinama većim od 20.500 metara - što je više nego što dostiže većina komercijalnih i vojnih aviona.

Profimedia
MiG-31 sa Kinžalom

Najnovija proizvodna varijanta MiG-31 je MiG-31BM višenamenski je avion opremljen poboljšanom avionikom, unapređenim multimodnim radarom Zaslon sa faznom rešetkom za sve vremenske uslove i modernizovanim navigacionim i komunikacionim sistemima.

Suhoj Su-57

Najnoviji dodatak ruskoj lovačkoj floti, Su-57 je stelt višenamenski lovac koji je dobio oznaku prvog nacionalnog aviona pete generacije.

Mala vidljivost mlaznjaka i napredne karakteristike avionike i automatizacije izdvajaju ga od njegovih rođaka iz 4, 4+ i 4++ generacije.

Su-57 je napravljen samo u malom broju (oko 20 letelica Su-57 isporučeno je otkako je avion uveden u upotrebu 2020. godine), ali su programeri obećali da će povećati proizvodnju u narednim godinama.

Od 2024. pa nadalje Su-57 mogu biti opremljeni novim, namenski napravljenim, petogeneracijskim motorom AL-51F1. Očekuje se da će nove mogućnosti potiska motora omogućiti Su-57 da leti u režimu superkrstarenja pri brzinama iznad 2 maha bez aktiviranja naknadnog sagorevanja, čiji pojačani signal visoke toplote može odati lokaciju aviona.

Bonus video

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike