„Sranje, mrtvi smo": Poslednje reči pilota aviona Er Fransa koji se srušio u Atlantik otkrile da nije znao šta se dešava

16.09.2023

16:20

0

Let 447 se srušio 2009. godine, odnevši živote 228 putnika dok je išao iz Rio de Žaneira u Pariz

„Sranje, mrtvi smo": Poslednje reči pilota aviona Er Fransa koji se srušio u Atlantik otkrile da nije znao šta se dešava
Copyright Profimedia

Pilot Er Fransovog aviona erbas 330 koji se srušio u okean usmrtivši sve u avionu imao je tri jezive poslednje reči pre pada.

Let 447 se srušio 2009. godine, odnevši živote 228 putnika dok je išao iz Rio de Žaneira u Pariz.

Posledice nesreće se i dalje osećaju nakon što je Er Frans u aprilu ove godine bio upleten u pravni spor, optužen da je krivično odgovoran za ubistvo iz nehata, da bi na kraju bio oslobođen optužbi.

Ponašanje pilota, Marka Duboa (58), Davida Roberta (37) i Pjer-Sedrik Bonina (32), i ono što se desilo na letu bili su ono što je sporno.

Tokom naknadne istrage ispostavilo se da su dvojica od njih zaspali, jedan za drugim, kada je trebalo da upravljaju avionom.

Snimljeni razgovori u pilotskoj kabini takođe su otkrili zastrašujući završni razgovor njih trojice.

Manje od dva minuta nakon što se ključna oprema za letenje pokvarila, počela je panika.

Moglo se čuti kako Robert govori: „Sranje, srušićemo se! Nije istina! Ali šta se dešava?"

Robert ili Bonin zatim dodaju: „Sranje, mrtvi smo."

Zatim se avion, četiri sata i 15 minuta nakon leta preko kontinenta, srušio se u Atlantik.

Bonin, koga su zbog mlađe pozicije nazivali „kompanijskom bebom“, bio je primoran da upravlja teškim putovanjem dok su njegovi nadređeni nekoliko puta odspavali.

Izveštaj je glasio: „S obzirom na to da je imao još dosta vremena da leti i uznemirenog mlađeg pilota za komandama, Duboa je odlučio da je vreme da se naspava".

Alan Buljar, koji je vodio istragu, bio je nepokolebljiv u svojoj kritici Duboa.

- Da je kapetan ostao na poziciji kroz zonu međutropske konvergencije, to bi mu odložilo san za ne više od 15 minuta, a zbog njegovog iskustva, možda bi se priča završila drugačije. Ali ne verujem da ga je umor naterao da zaspi. To je više ličilo na uobičajeno ponašanje, deo kulture pilotiranja u Er Fransu. I njegovo spavanje nije bio protiv pravila. Ipak, to je iznenađujuće. Ako ste odgovorni za ishod, ne idete na odmor tokom glavnog događaja - kazao je Buljar.

Profimedia
Ostaci aviona

Kasnije je otkriveno da je Duboin umor verovatno bio povezan sa time što je prethodne noći bio budan sa svojom ljubavnicom, hostesom i operskom pevačicom. Ona je takođe umrla na letu.

Duboa je to čak priznao, rekavši: „Nisam dovoljno spavao sinoć. Jedan sat - nije dovoljno."

Ključnim detaljima je trebalo dve godine da se pojave dok je diktafon leta ležao na dnu mora, kao i tela.

Er Frans je ostao pri tvrdnjama da je nevin i poricao je da su piloti koje je angažovao nesposobni. Međutim, nije im trebalo dugo da unaprede obuku pilota.

Sudija je presudio da je „nemoguće dokazati" korporativnu krivicu jer istražitelji nisu utvrdili „prekršaj Erbasa ili Er Fransa u vezi sa greškama pilotiranja koje su uzrokovale nesreću".

To znači da se piloti smatraju potpuno odgovornim.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike