Prodavnice u Austriji u problemu: Skratile radno vreme, građani sve ređe idu u kupovinu

13.10.2022

08:44

0

I prodavci i Austrijanci štede na svoj način

Prodavnice u Austriji u problemu: Skratile radno vreme, građani sve ređe idu u kupovinu
prodavnica profimedia-0208325224 - Copyright 24sedam/Profimedia

Mnoge prodavnice u Austriji odlučile su da skrate radno vreme zbog prevelikih cena energenata i potrebe za štednjom električne energije.

U Gracu je najveća robna kuća u centru grada "Kastner & Eler" odlučila da od ponedeljka do petka skrati svoje radno vreme za pola sata, što znači da će, umesto do 19 sati, raditi do 18.30 časova, saopštio je direktor kompanije Martin Veg.

Troškovi za struju su tokom ove godine porasli deset puta, kazao je on i dodao da polovina troškova za struju otpada na osvetljenje.

Kazao je da se robna kuća zatvara ranije ne samo zbog štednje električne energije, već i zbog toga što sve manje mušterija dolazi u to vreme.

I IKEA u Gracu skratila je svoje radno vreme.

Pre pandemije IKEA je radila od 9 do 21 sat, a sada od 9.30 do 20 časova.

- Radi se o štednji energije, ali pre svega o osoblju, koje sve teže nalazimo - objasnio je portparol IKEA Uve Blimel.

AP Photo/Frank Augstein, File
 

Sat vremena svoje radno vreme skratio je, još pre nekoliko meseci, tržni centar Vajnland u Lajbnicu i to, kako je saopšteno, zbog ogromnog rasta cene gasa i predstojeće grejne sezone.

Austrijanci sve ređe idu u kupovinu

Aktuelna studija "Johanes Kepler" univerziteta u Lincu pokazuje da je potrošačka klima u Austriji u septembru postala "katastrofalna" jer Austrijanci, zbog rastućih cena, u kupovinu idu sve ređe.

Oko 30 odsto ispitanika navelo je da zbog rastućih cena manje kupuje.

Poskupljenje je primetno i kada je u pitanju onlajn trgovina, koja se inače smatra jeftinijom alternativom, navedeno je u studiji.

Rastuća inflacija je potrošače dovela u svojevrsno "šok stanje", koje ne jenjava.

Nešto povoljnija situacija je kod kupovine u diskontima, jer 64 odsto Austrijanaca kaže da kupuje u njima, navodeći da kupuje pre svega jeftinije proizvode.

Zanimljivo je i da je udeo potrošača koji za kupovinu moraju da "krckaju" ušteđevinu iznosi 11 odsto, a šest procenata je navelo da koristi prekoračenje na žiro računu.

Bonus video

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike