Legendarna vožnja: "Bugatti" proslavlja 100 godina od velike pobede

18.09.2021 | 14:20 >> 14:44

Autor: Dragana Radivojević

Pobeda koja je ujedno označila kraj velikih, teških trkačkih automobila u korist lakih i okretnih

Copyright Profimedia

“Bugatti” je proslavio 100. godišnjicu jedne od svojih najvećih pobeda ove nedelje posebnim dvodnevnim događajem u Italiji na kojem je učestvovao “Type 13” iz celog sveta.

Događaj koji se održavao na obali jezera Garda počeo je i završavao se svakog dana u Breši uz pomoć “Bugatti Club Italia”. Automobili su zajedno posetili neka od mesta istorijske trke koja je inspirisala događaj, piše b92.net.

Pročitajte još

Trka, 1921. “Gran Premio delle Vetturette”, poslala je male, lake trkačke automobile oko 60 krugova dužine 17,3 km (10,7 milja) između gradova Montičiari i Brescia.

Nakon više od 1.000 km (642 milje), Type 13 je završio na prvom, drugom, trećem i četvrtom mestu i pomogao da se doprinese legendi o “bugatiju” kao predratnom pogonu.

Copyright Profimedia

Mogao je da ide do 4.500 o/min, a motor je razvijao 39 KS (40 PS/29 kV), ali bi na kraju mogao da poveća i do 49 KS (50 PS/36 kV). Zahvaljujući laganim žičanim točkovima, za razliku od teških drvenih koji su mu prethodili, “Type 13” je težio samo 490 kg.

To je značilo da je “voiturette” mogao da postigne maksimalnu brzinu od 150 km/h (93 mph). Vozači su izvestili da je automobil bio moćan, brz i što je najvažnije agilan.

Copyright Profimedia

Trka je bila toliko uspešna za ovaj brend da je svako sledeće vozilo sa četiri ventila nosilo ime “Brescia” u čast dominantnog uspeha Type 13.

Kao prvi mali sportski automobil sa otvorenim krovom, Type 13 “Brescia” označio je prekretnicu za “Bugatti”, najavljujući kraj velikih, teških trkačkih automobila, u korist lakih i okretnih trkača.

Pročitajte još

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam