Milan Savić za 24sedam: Na svakom koncertu imamo bar jednog iznenađenog

26.09.2022

14:42

0

"Festival 'Belgrade Saxperience' je namenjen širokoj publici, ljubiteljima klasične, džez i popularne muzike, onima koji vole saksofon i profesionalnim muzičarima", ističe naš sagovornik

Milan Savić za 24sedam: Na svakom koncertu imamo bar jednog iznenađenog
Milan Savić - Copyright Promo/Vladan Cvetković

Deveti međunarodni festival saksofona u Srbiji - Belgrade SAXperience biće održan od 27. do 29. septembra na nekoliko lokacija u Beogradu. I ove godine nastupiće muzičari vrhunskog kvaliteta.

Prvo veče festivala u galeriji SANU koncert će održati istaknuti saksofonista iz Francuske Nikola Arsenijević i pijanista Uki Ovaskainen, a festival će zatvoriti nastup Bojane Stamenov soul trio.

MilanSavić Promo/Vladan Cvetković
 

O magiji muziciranja, zašto je saksofon poseban, šta ne bi smeli nikako propustiti na festivalu, kome je namenjen festival i koje su to tri kompozicije na saksofonu koje morate svakako čuti, razgovarali smo sa Milanom Savićem, direktorom Belgrade SAXperience festivala, inače nosiocem međunarodnog priznanja "Vitez umetnosti", koje dodeljuje Ministarstvo kulture i književnosti Francuske.

Da li je saksofon „težak“ i šta ga izdvaja od ostalih instrumenata?

Naravno da nije lako doći do nivoa da svirate “lepo”, potrebno je dosta vremena i upornosti kako bi se izvođaštvo dovelo na adekvatan nivo, u suprotnom svi bismo bili saksofonisti. Mislim da je to slučaj kod svakog instrumenta, a naročito kod saksofona u klasičnoj muzici, jer nije nimalo lako na saksofonu napraviti krotak i kontrolisan zvuk koji je svojstven klasičnoj muzici. Saksofon nije težak, teško je vežbati.

Koje se najveće predrasude vezuju za ovaj instrument?

Najveća predrasuda o saksofonu je da je on isključivo džez instrument, a činjenica je da je on izmišljen za potrebe vojnih orkestara kada džez nije ni postojao. Festival "Belgrade Saxperience" je tu da predstavi saksofon i u svetlu klasične muzike i na svakom koncertu u publici imamo bar jednog iznenađenog time kako saksofon u klasici zapravo dobro zvuči.

Promo
 

Kome je namenjen Festival?

Festival je namenjen širokoj publici, ljubiteljima klasične, džez i popularne muzike, ljubiteljima saksofona, profesionalnim muzičarima. Takođe, zamislili smo ga kao oazu za sve nas saksofoniste koji želimo da imamo mesto gde jednom godišnje možemo da obnovimo ili uspostavimo nove kontakte sa gostima iz inostranstva, informišemo se o tome šta se dešava na svetskoj muzičkoj sceni i kakva su stremljenja u stilskom i izvođačkom smislu.

Šta ne bi smeli nikako propustiti na Belgrade SAXperience festivalu?

Ne treba propustiti otvaranje festivala kada ćemo imati premijeru kompozicije našeg istaknutog kompozitora i akademika Ivana Jevtića, ali takođe treba doći i čuti više koncerata i stvoriti sliku o tome šta sve saksofon može. Mislim da je to vrlo interesantno i dragoceno saznanje koje svaki slušalac ponese sa sobom kući. Promeniće vam se slika o saksofonu i zavolećete ga još više.

Promo/Milan Pantelić
 

Koliko je izbor prostora gde se svira presudan za atmosferu na samom koncertu?

Prostor je vrlo bitan i o tome dosta razmišljam prilikom organizacije festivala. Uvek se trudim da za učesnike odaberem adekvatnu koncertnu dvoranu kako bi ugođaj za publiku bio potpun. Nekada moraju da se prave kompromisi, ako je dvorana koju smo hteli zauzeta, ali i onda se trudim da izbor alternativne dvorane bude adekvatan, jer nam je bitna atmosfera na koncertu a ne samo izlazak izvođača na scenu.

Kako je saksofon postao vaš instrument?

Verovatno još kao mali sam ga video u nekom spotu ili čuo njegov zvuk. Ne sećam se trenutka kada se to desilo, ali kao da sam oduvek voleo saksofon. Mislim da je to osećanje prema saksofonu generalno rasprostranjeno među ljudima i da ga većina njih voli. Jedan prijatelj iz Beogradske filharmonije mi je jednom prilikom rekao: “Ti sviraš instrument koji bi verovatno svako od kolega iz orkestra voleo da svira makar kao drugi instrument, kao i da je to jedino sa saksofonom slučaj“.

Za kraj preporučite tri kompozicije na saksofonu koje bi svako trebalo da čuje.

1. Jacques Ibert - Concertino da camera
2. Jacob TV - Garden of love
3. Ivan Jevtić – Kocert za alt saksofon i gudački orkestar

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike