Varljiva statistika: E-prodaja grčkih supermarketa skočila 262 odsto
15.02.2021 | 15:21
Onlajn prodaja grčkih supermarketa skočila je za 262 odsto na 163 miliona evra u 2020. godini
Koliko statistika, ako se gledaju izolovani podaci, može da bude varljiva lepo pokazuje podatak o rastu onlajn prodaje u grčkim supermarketima u poređenju sa prethodnom godinom.
Prema izveštaju analitičke platforme „Ritejl odit“ (Retail Audit), ogranka grčke „Konvert Grupe“ koja se bavi praćenjem prometa i cena akcija kompanija u maloprodajnom sektoru, onlajn prodaja trgovaca na malo je zabeležila u decembru čak spektakularan rast od 669 posto u odnosu na isti mesec 2019.
Iz ova dva podatka o indeksu rasta, godišnjeg i mesečnog, rekli bismo da su se Grci, maltene, pretvorili u Japance ili Južnokorejce, pa da sve svakodnevne kupovine plaćaju onlajn i da kupuju samo sa telefona i kompjutera.
Ali cela slika je potpuno drugačija. Udeo supermarketa u ukupnoj grčkoj onlajn prodaji porastao lani na ne baš respektabilnih 1,8 procenata. Doduše, to je ogroman skok sa simboličnih 0,4 procenta u prethodnoj godini, izveštava novinska agencija ANA.
Pročitajte još:
Najveći skok prodaje na mreži je zabeležila smrznuta hrana, zatim sveže namirnice (446 posto), pekarski proizvodi (420%), pakovana hrana (397), kozmetika (363), te alkoholna i bezalkoholna pića (337 posto).
Prepreka za bolji rast onlajn trgovine je, kao i svuda u svetu – dostava. Prema decembarskom poslednjem istraživanju Udruženja biznisa i maloprodaje Grčke (SELPE), i međi onima koji su inače „teški“ korisnici interneta, samo je 61 odsto kupilo nešto onlajn u poslednje dve nedelje. Razlog je što su kupci nezadovoljni što im naručene stvari stignu kasno ili čak ni ne stignu pa je onlajn trgovinom generalno zadovoljan tek svaki treći kupac.