Da li je „Gugl“ najveći monopolista: Italijani pretresaju onlajn oglašavanje

28.10.2020 | 09:39 >> 12:53

Autor: Georgi Mitev Šantek

U Italiji istraga protiv američkog internet diva zbog zloupotrebe dominantnog položaja

Copyright Pixabay/Hebi B.

U Italiji je obznanjeno da nadležno telo za zaštitu konkurencije otvara istragu protiv američkog internet giganta „Gugla“ zbog monopola u internet oglašavanju.

„Gugl“ ima problema i kod kuće, gde je Ministarstvo pravde pokrenulo antitrast tužbu zbog poslovnih taktika koijma „Gugl“ pritiska konkurenciju, javlja „Njujork tajms“.

Ovalkav slučaj tužbe je veoma redak u SAD, pogotovo protiv moćnih tehnoloških kompanija, a možće se porediti jedino sa tužbom koju je svojevremeno dobio „Majkrosoft“, pre dve decenije.

Italijanski zvaničnici navode da „Gugl“ pribegava diskriminatornoj upotrebi velike količine podataka koje prikuplja preko svojih aplikacija, što sprečava njegovu konkurenciju da efikasno učestvuje u trci, a ponašanje kompanije ima snažan uticaj i na potrošače.

Copyright Onlajn oglašavanje sve češće, Pixabay/Photo Mix

„Odsustvo konkurencije bi moglo da smanji resurse dodeljene proizvođačima i izdavačima veb-sajtova, čime osiromašuje kvalitet sadržaja namenjenog krajnjim kupcima, ali i obeshrabruje tehnološke inovacije za razvoj tehnika oglašavanja koje su manje nametljive po potrošače“, dodaje se u saopštenju.

Tržište onlajn oglašavanja u Italiji je tokom 2019. iznosilo više od 3,3 milijarde evra i činilo je više od petine ukupnog oglašavanja u medijima. Onlajn oglašavanje je drugi najveći izvor prihoda za medijski sektor.

„Gugl“ ima mnogobrojne alate za detaljnu rekonstrukciju profila ljudi kojima su reklamne poruke upućene, kao što su „android“ mobilni operativni sistem, pretraživač „Hrom“ (Chrome), usluge mapiranja i navigacije „google maps“ i sve ostale usluge putem „google ID“ (gmail, disk, docs, Youtube).

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam

Izvor: Teletrader