NBS poručila bankama: Ubrzajte se, imate rok od dva dana da korisnicima vratite "progutane" kartice!

07.04.2022 | 15:08

Građani su se žalili da ova procedura ponekad traje i po nekoliko nedelja

Copyright Pixabay

Narodna banka Srbije uputila je dopis svim bankama prihvatiocima platnih kartica, da primene procedure na osnovu kojih će, nakon prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je zadržana u bankomatu druge banke, a nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, moći da je sigurno vrate u roku od najduže dva radna dana, od trenutka prijave korisnika.

Kartice se vraćaju u ekspozituri u kojoj se nalazi bankomat u kojem je kartica privremeno zadržana ili u najbližoj ekspozituri u slučaju da je kartica zadržana u bankomatu koji se ne nalazi u ekspozituri banke prihvatioca, saopštila je NBS.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović
Narodna banka Srbije: Oštro sa poslovnim bankama...

Naime, centralnoj banci se u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica izdatih od pružalaca platnih usluga u Srbiji koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu, da postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.

Navodi u tim obraćanjima ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice, kažu u NBS.

- Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan - naglašavaju u NBS.

Radi veće efikasnosti ovog procesa, ističu, bankama prihvatiocima je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice.

I to bez obzira da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju zadržavanja kartice, navela je NBS.

BONUS VIDEO:

var player = new Clappr.Player({source: "https://media-24sedam.ott.solutions/media-24sedam/video_content/64c3d6126c143cbbdfa2636a/2022/03/01/64c4e9aeb45738d81958c75d/hd/64c4e9aeb45738d81958c75d.mp4/playlist.m3u8",parentId:"#VMS_64c4e9aeb45738d81958c75d",poster:"https://cdn.brid.tv/live/partners/20325/snapshot/979227_th_1648131212.jpg",playback: {preload: 'metadata',controls: false,playInline: true,recycleVideo: Clappr.Browser.isMobile,crossOrigin: 'anonymous',externalTracks: []}});

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam

Izvor: Tanjug