Metro - najveći infrastrukturni projekat u Beogradu: "Gradićemo još jedan manji depo na Bežanijskoj kosi"

24.11.2021

10:12

0

Zajedno će dve linije metroa imati 42 kilometra - kaže Goran Vesić

Metro - najveći infrastrukturni projekat u Beogradu: "Gradićemo još jedan manji depo na Bežanijskoj kosi"
Copyright Foto:Promo/Grad Beograd

Ugovor za izgradnju depoa za metro potpisujemo u februaru što znači da naredne godine počinje njegova izgradnja, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i dodao da će biti izgrađen još jedan manji depo, na Bežanijskoj kosi za drugu liniju, a da će onaj na Makiškom polju biti najveći.

Vesić je naveo da su naselja kroz koja će prolaziti prva linija metroa Žarkovo, Trgovačka ulica, Banovo brdo, Požeška, centar Beograda, Savska ulica, Savski trg, Trg republike, Karaburma, Mirijevo, Višnjićeva, te istakao da je to suštinski najopterećenija saobraćajna trasa.

- Kada pravite metro, pokušavate da rešite saobraćajne probleme, a na ovaj način rešavamo našu najopterećeniju trasu, potez Bulevara vojvode Mišića gde prolazi oko 9.000 putnika u vršnom času, zatim Bulevar despota Stefana sa 4.600, Višnjićeva sa 3.600 i Bulevar kralja Aleksandra sa 2.600 putnika - rekao je Vesić gostujući na RTS-u.

Kada je reč o drugoj liniji metroa, naveo je da ona obuhvata Ustaničku ulicu, Mite Ružića, Cvetkovu pijacu, Vojislava Ilića, Šumatovačku, Makenzijevu, Južni bulevar i dalje ka Novom Beogradu sve do Zemuna.

- Zajedno će ove dve linije metroa imati 42 kilometra. Sa ruskim partnerima proširićemo BG voz i tako dobiti 223 kilometara gradske i prigradske železnice sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno - rekao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić, Beoinfo
 

Kako je dodao, na taj način će se omogućiti povezivanje Mladenovca, Lazarevca, Sopota, Barajeva, Obrenovca i Surčina.

Naveo je da će na prvoj liniji biti četiri stanice za presedanje - Makiš, Sajam, Pančevački most i Karaburma, dok će drugoj to biti Makenzijeva i Železnička stanica u Zemunu.

Vesić je podsetio da će se raditi i novih 42 kilometra tramvajskih linija i istakao da će, kada sve bude gotovo 2030. godine, dominantni sistem u javnom gradskom prevozu biti šinski što znači metro, tramvaji i BG voz.

- Na ulicama ćemo imati svega 500 autobusa jer neće biti potrebe da ih bude više. Već ove godine kupujemo prvih 100 autobusa na prirodni gas što znači da ćemo imati sve autobuse na prirodni gas ili elektroautobuse. Imaćemo i 80 novih trolejbusa, očekujem da naredne sedmice objavimo tender za kupovinu novih trolejbusa i da ih u šest narednih godina kompletno obnovimo - rekao je Vesić.

Kako je istakao, 2030. godine nijedno vozilo u gradskom prevozu neće ići na fosilna goriva.

Naglasio je da će postavljanjem linije metroa i BG voza biti omogućeno građanima koji žive u Mladenovcu ili na Banovom brdu da BG vozom u špicu idu na svakih 12, 13 do 15 minuta do centra grada, a van špica na 45 minuta.

Instagram/ mali_sinisa
 

To, istakao je zamenik gradonačelnika, znači da će Beograd prvi put biti saobraćajno integrisan.

- Sada imamo sa stanice ''Vukov spomenik'' tri polaska dnevno prema Lazarevcu i taj put se pređe BG vozom za 63 minuta. Kada budemo imali više polazaka, pošto ćemo sa današnjih 104 imati 500 polazaka, bolje pruge i brže kompozicije, to će sve biti i brže, tako da vama suštinski neće biti potreban automobil. Ideja je da se na svim tim velikim stanicama prave veliki parkinzi, kako bi ljudi tu ostavljali automobile i prelazili na metro ili BG voz - objasnio je Vesić.

Istakao je da je beogradski metro najveći infrastrukturni projekat u 21. veku u Beogradu koji će prestonicu staviti u red velikih svetskih metropola koje imaju metroe.

- Ono što je važno jeste to da se povezujemo preko železnice. Kada bude završena pruga od Železničke stanice Zemun do centra Surčina, odnosno do Aerodroma ''Nikola Tesla'' i budućeg nacionalnog stadiona, moći ćete vozom da dođete iz Novog Sada na aerodrom, a kada bude završena pruga prema Nišu to će moći da se uradi iz Niša ili Valjeva, Kraljeva kao što to danas može u Nemačkoj - rekao je Vesić.

Dodao je da će ta vrsta povezivanja, zajedno sa povezivanjem auto-putevima svih delova Srbije sa Beogradom omogućiti dobar i ravnomeran razvoj Srbije.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike