Beograd "rame uz rame" sa evropskim metropolama: Pogledajte kako će izgledati raskrsnica kod Doma omladine (FOTO)

07.12.2020 | 14:17 >> 14:20

Autor: Jovana Vrećo

Ekskluzivna pešačka faza omogućiće pešacima da prelaze zonu raskrsnice pravolinijski i dijagonalno, dok će vozila biti zaustavljena na crvenom svetlosnom

Copyright Printscreen/ Google maps

Na raskrsnici beogradskih ulica Dečanske i Makedonske tokom vikenda biće uspostavljen novi režim saobraćaja koji će pešačima omogućiti da raskrsnicu, osim na način na koji su to do sada činili, pređu i dijagonalno, čime će biti povećana bezbednost saobraćaja u tom delu grada.

To su danas najavili zamenik gradonačelnika Goran Vesić i gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović i održali prezentaciju novog režima saobraćaja na raskrsnici Makedonske i Dečanske ulice, kroz uvođenje ekskluzivne pešačke faze,

Uvođenjem ovog sistema, kako je rekao Vesić, Beograd će se svrstati, pored Tokija, Londona i Štokholma, u retke gradova sveta koji imaju takvu raskrsnicu.

–Ovo je samo deo mera na ubrzanju saobraćaja u prestonici. Beograd je metropola u kome se svake godine registruje oko 50.000 novih automobila. Naša infrastruktura nije pravljena za tako veliki broj vozila, zbog čega moramo da uvodimo novine i poboljšanja u protok saobraćaja – istakao je Vesić, prenosi Beoinfo.

Copyright Beoinfo

Rafailović je rekao da će novi režim funkcionisanja raskrsnice Makedonska-Dečanska početi sa radom tokom narednog vikenda.

–Novi režim raskrsnice predstavlja novi kvalitet u upravljaju saobraćaja u Beogradu. Na prvom mestu sa stanovišta bezbednosti pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju, a zatim i sa aspekta njegove protočnosti u ovom delu grada – naveo je Rafailović.

On je podsetio da se takav režim upravljanja prvi put primenjuje u Beogradu, Srbiji, kao i ovom delu Balkana.

–Analizom koju je radio Saobraćajni fakultet u Beogradu i simulacijama koje je radio Sekretarijat za saobraćaj pokazalo se da se nivo usluge sa C podiže ka nivou usluge D, jer smo uspeli da ukinemo sve konfliktne tačke između vozila i pešaka – naveo je Rafailović.

On je ponovio da primena novih mera predstavlja potprojekat realizacije velikog projekta adaptivnog uvođenja saobraćaja, koji Grad Beograd realizuje sa kompanijom Simens.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam