Gradonačelnik Šapić za RTS: U poslednjih nekoliko decenija nije postojala socijalno odgovornija Gradska uprava od sadašnje
Šapić je podvukao da su preduzete sve mere kako bi saobraćaj što bolje funkcionisao
Politika socijalnih mera i izgradnja velikih infrastrukturnih projekata radi rešavanja decenijama nagomilanih saobraćajnih problema akcenti su u radu gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića, koji je danas sumirao rezultate za protekle dve i po godine, odnosno 111 dana novog mandata.
– U poslednjih nekoliko decenija nije postojala „socijalnija” Gradska uprava i uspeli smo da obezbedimo između 150 i 200 miliona evra godišnje, koje kroz različite socijalne mere dajemo Beograđanima. Istovremeno, nijedna stvar koja je ranije postojala danas ne nedostaje. To se u upravljanju finansijama zove racionalizacija, organizacija i postavljanje prioriteta, ali i korišćenje političkog autoriteta da se „iseku” nepotrebni troškovi – rekao je Šapić za Radio-televiziju Srbije.
Tokom prethodne decenije naš glavni grad dobio je više od 250 hiljada automobila i urbanistički se znatno promenio zbog razvoja pojedinih delova. Sve su to razlozi da rešavanje nagomilanih saobraćajnih problema takođe bude u fokusu, naveo je Šapić.
– Trudim se da „trovačku” atmosferu koja vlada u našem društvu i medijima ostavim sa strane jer znam da će na kraju ostati samo rezultat i ono što se konkretno vidi, a to nije to nekada lako. Kad je reč o kapitalnim projektima, neke stvari zavise od Grada Beograda, a neke ne. Najveće kapitalne projekte oduvek je u glavnom gradu finansirala Vlada Srbije, pa tako i predstojeće, među kojima je metro kao ključni nacionalni projekat. Prema informacijama koje imam, sve ide svojim tokom i nadam se da ćemo prvu liniju dobiti u roku koji je planiran. Ali ono što do tada treba da se uradi tiče se uklanjanja Starog savskog i izgradnju novog srpskog mosta na toj lokaciji – kazao je gradonačelnik.
Šapić je podvukao da su preduzete sve mere kako bi saobraćaj što bolje funkcionisao tokom uklanjanja Starog savskog mosta. Osim kružnih tokova koji su urađeni u Novom Beogradu, proširene su i brojne ulice kako bi se pripremilo uklanjanje ovog mosta.
– U poslednje dve godine po pitanju saobraćajnih rešenja uradili više nego u prethodnih dvadeset i dalje nastavljamo da radimo. Ne postoji grad na svetu veličine Beograda, u kojem živi dva miliona ljudi i koji nema metro, a da se brže prolazi nego kod nas. Radimo intezivno na tome da ljudi osećaju što manje zagušenja koja će biti sve veća jer se enormno povećava broj automobila – rekao je Šapić.
Gradonačelnik je podsetio da je u Novom Beogradu prošireno je više ulica, kao što je vertikala u Bulevaru Zorana Đinđića od kružnog toka do Studentske ulice koja je proširena za jednu traku, te od Studentske preko Tošinog bunara, Zemunske do ulaza u Vojvođansku ulicu što se završava do kraja godine.
Rešenja se prave i za stari deo Grada kako bi saobraćaj bio protočniji. Tako je prošireno stajalište na Zelenom vencu, Karađorđeva je učinjena ponovo prohodnom, a takođe se ponovo u saobraćaj pušta i Vasina ulica.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari