Greška pilota umalo da bude kobna? Avion prilikom poletanja udario u svetla na pisti, pa prinudno sleteo

19.02.2024

19:42

0

Prema neproverenim informacijama, na letu je bilo 106 putnika

Greška pilota umalo da bude kobna? Avion prilikom poletanja udario u svetla na pisti, pa prinudno sleteo
Aerodrom posle prinudnog sletanja - Copyright printscreen/Instagram/192.rs

Prava drama odvijala se nad Beogradom u nedelju uveče, kada je avion kompanije "Maraton erlajnz", koja obavlja letove za "Er Srbiju", prilikom poletanja sa aerodroma "Nikola Tesla", udario je u infrastrukturu, odnosno svetlosnu signalizaciju. 

Tom prilikom mu je oštećen deo trupa i krila, a mlaznjak "embraer E195", koji je leteo za Diseldorf, potom je sat vremena kružio iznad Beograda, i na kraju bezbedno sleteo u beogradsku vazdušnu luku, a niko od putnika i posade nije povređen. 

Prema neproverenim informacijama, na letu je bilo 106 putnika.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 192.RS (@192_rs)

Nezvanično se procenjuje da je do nezgode došlo jer je posada odlučila da poleti sa kraće piste, tako da nije bilo dovoljno vremena da se odvoji od tla i izbegne svetlosnu signalizaciju. 

Kako za "Novosti" objašnjava urednik specijalizovanog portala za vazduhoplovstvo "Tango siks" Petar Vojinović, avion se pre poletanja nalazio na pogrešnoj poziciji od prvobitno odobrene, na šta je kontrola letenja više puta upozoravala posadu  "embraera" i tri puta im davala priliku da se odluče za povratak na ispravnu poziciju.

- Krivica za incident će najverovatnije biti na letačkoj posadi aviona. Kontrola letenja na tornju aerodroma "Nikola Tesla" uradila je, po svemu sudeći, izvrstan posao i pre poletanja aviona upozorili su pilota "embraera" da je moguće da je napravio grešku - smatra on. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 192.RS (@192_rs)

Prema Vojinovićevim rečima, posle poletanja opet postavlja pitanje da li je sve u redu, a pilot odgovara da moraju da se vrate, jer su "dodirnuli nešto na zemlji". Zatim se proglašava vanredna situacija, odlazni i dolazni saobraćaj se obustavlja i ekipe za hitno reagovanje na aerodromu se stavljaju u pripravnost.

- Odgovornost za procenu performansi poletanja leži na posadi aviona, ne na kontroli letenja. Posada svakog putničkog aviona, u zavisnosti od atmosferskih uslova, težine aviona sa težinama putnika i tereta i dužine piste računa za sebe minimalnu potrebnu dužinu piste za poletanje. Posada bi, da je izabrala ispravnu poziciju D6, imala dodatnih 1.076 metara piste za poletanje. Prema zvaničnim performansama za poletanje  "embraera" za tip 195 LR, težinu poletanja aviona koji je pun putnika, sa gorivom za 500 milja, a od Beograda do Diseldorfa je oko 700, minimalna potrebna dužina piste za poletanje iznosi 1.432 metra - navodi Vojinović. 

Kako Vojinović navodi, "Er Srbija" je sve avione "embraer" iznajmila od kompanije iz Grčke, "Maraton erlajnz", i to po tzv. wet lease principu, po kojem iznajmljuje avion, njegovo održavanje, osiguranje i posadu. 

Prema njegovim rečima, ta avio-kompanija do sada nije imala ozbiljnije incidente, niti nesreće od osnivanja 2017. godine.

Podsetimo, iz "Er Srbije" su u nedelju saopštili da je let JU324 iz Beograda do Diseldorfa, koji je obavljala partnerska kompanija, vraćen u Beograd, zbog tehničkih razloga, i da je bezbedno sleteo na beogradski aerodrom, a da bezbednost putnika nije bila ugrožena ni u jednom trenutku.

Bonus video: 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Novosti

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike