Glavno čvorište - Savski trg: Više od 40.000 Beograđana voziće se prvom linijom metroa

26.08.2021 | 17:45 >> 19:07

Autor: Lj. Stanković

Prema Planu generalne regulacije šinskog sistema, koji je na javnom uvidu do 12. oktobra, trasa prve linije će biti dugačka 21,3 kilometra

Copyright Promo/ Grad Beograd

Više od 40.000 Beograđana će se prevoziti prvom linijom metroa, čija gradnja počinje u novembru, a najprometnija stanica, procenjena sa oko 14.000 putnika, biće Savski trg.

Prema Planu generalne regulacije (PGR) šinskog sistema, koji je na javnom uvidu do 12. oktobra, trasa prve linije će biti dugačka 21,3 kilometra i imaće 21 stanicu, a kraj njene izgradnje predviđen je za 2028. godinu.

Pročitajte još

– Prva metro linija u zoni Makiškog polja planirana je po terenu u dužini od oko 2,1 kilometar, da bi nakon stanice “Makiš” bila vođena podzemno do Mirijeva – stoji u PGR.

Ovim Planom su predviđene još dve linije.

Copyright partners.alstom.com

Druga metro linija, celom svojom dužinom od Železničke stanice Zemun do Mirijeva, vodi se podzemno, osim na delu od stanice Kvantaška pijaca, gde se zbog ulaska u planirani depo vodi površinski.

Copyright Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

Treća metro linija od Banjice do Bežanije ide podzemno, osim na delu od stanice Bežanijsko groblje, gde se zbog ulaska u planirani depo trasa vodi površinski, dok je na delu od Kliničkog centra Srbije do železničke stanice Prokop, trasa planirana na objektu.

Predložene linije 1 i 2 ukrštaju se na poziciji Savskog trga i u Mirijevu, linije 2 i 3 kod parka “Manjež”, kod Beogradske arene i kod Bežanijskog groblja, a linije 1 i 3 na Trgu Republike.

Nove linija BG voza i dodatna parking-mesta

Copyright Profimedia

Planom generalne regulacije je predviđeno uvođenje novih linija BG voza.

Tramvajska pruga gradiće se od okretnice na Banovom brdu prema Petlovom, od Bloka 42 pa Bulevarom Milutina Milankovića ka Bežaniji i Bežanijskoj kosi i od Bogoslovije preko Dunava, na banatsku stranu.

Pročitajte još

Takođe, u zoni pojedinih metro stanica predviđena je i gradnja javnih parkinga tipa “park and ride”.

Na stanici “Železnik” biće 550 parking-mesta, “Karabruma” – 450, na Sajmu – 600, na stanici “Mirijevo” – 550, “Železničkoj stanici Zemun” – 400, “Ustaničkoj” – 250, “Paunov breg” – 400, “Autokomanda” – 250 i isto toliko na stanici “Bežanija”.

Peticija za prvu liniju

Copyright Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

Udruženje građana “Po meri metro” pokrenulo je onlajn peticiju za izmenu trase prve linije budućeg beogradskog metroa, kako bi se omogućilo da prolazi ispod železničke stanice “Prokop” i Kliničkog centra Srbije, i da dobije krak ka naseljima Cerak, Vidikovac, Labudovo brdo i Petlovo brdo.

Zahtev za izgradnju kraka od stanice Žarkovo u Trgovačkoj ulici ka Petlovom brdu, kako su istakli iz tog udruženja, “zasniva se na svim prethodnim planovima metroa od 1976. godine, na osnovu kojih su pomenuta naselja i razvijana”.

Kako su ocenili, time 70.000 stanovnika pomenutih naselja dobija metro prevoz koji je decenijama bio planiran, a trenutnim planom je izostavljen.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam