Dogodine počinje izgradnja metroa, a ovo su trase linija (MAPA)

08.10.2020 | 09:16 >> 09:12

Autor: Luka-Đorđija Talevski

Prve dve linije, prema procenama, koštaće oko četiri milijarde evra. Trasa treće linije nije još precizno definisana

Copyright Promo/Grad Beograd

Pripremni radovi za izgradnju beogradskog metroa trebalo bi da počnu u decembru 2021. godine, najavili su gradski čelnici.

U julu je potpisan ugovor za izradu projektno-tehničke dokumentacije između Grada Beograda, JKP „Beogradski metro“ i francuske kompanije „Ežis“, a kako je najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, projekat prve dve linije beogradskog metroa vredan je četiri milijarde evra.

Copyright Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

Kako je za portal 24sedam rekao glavni gradski urbanista Marko Stojčić, u planu je izgradnja tri linije, a mreža metroa, koja bi upotpunila mrežu BG voza, kao drugog šinskog sistema, trebalo bi da postane oslonac javnog prevoza i da igra ključnu ulogu u uspešnom prostornom razvoju Beograda.

– Izgradnja metro sistema će se odvijati fazno, pri čemu će pojedinačne faze realizacije biti definisane u toku izrade tehničke dokumentacije. Predviđeno je da prva faza implementacije bude deonica Linije 1 od Železnika do Karaburme, ukupne dužine 16,7 km sa 16 stanica. Na početku Linije 1 na području Makiškog polja, neposredno uz postojeću ranžirnu stanicu „Makiš“, planira se smeštanje glavnog depoa za metro sistem. Linija 1 biće multimodalno povezana sa sistemom BG voza na Pančevačkom mostu, kao i sa ostalim vidovima javnog gradskog prevoza na području Beograda – rekao je glavni gradski urbanista za 24sedam.

Copyright Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić nedavno je, gostujući na TV Hepi, istakao da će prva linija metroa koštati 1,8 milijardi evra, a druga 2,2 milijarde evra.

Francuska kompanija „Ežis” trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, dok je za treću liniju u toku izrada idejnih rešenja.

Kineska kompanija „Pauer čajna“ će izvoditi građevinske radove, dok će francuska kompanija „Alstom” raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa.

Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Prema do sada poznatim informacijama, Linija 1 bi trebalo da poveže Železnik i Mirijevo, ukupne dužine 21,3 km sa 23 stanice, dok bi Linija 2 povezala Železničku stanicu Zemun i Mirijevo, ukupne dužine 19,2 km sa 20 stanica. One će se ukrštati na Savskom trgu.

Linija 3 bi trebalo da poveže Voždovac i Novi Beograd, trasom kroz najuži centralni deo grada, a za sada postoje dve opcije kuda bi tačno ta linija prolazila.

Predviđeno je da većina trase linija 1 i 2 da bude ispod zemlje, a na površini će se nalaziti stanice „Železnik“, „Ranžirna“ i „Makiš“. Plitke podzemne stanice biće na dubini od 10 do 16 metara, a duboke podzemne i do 38 metara ispod površine.

Najdublja stanica trebalo bi da se nalazi na Liniji 2, kod Cvetkove pijace, i biće čak 38 metara ispod zemlje, dok će na Liniji 1 to biti stajalište kod Mosta na Adi, 30 metara ispod površine.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam