Trotoari kao parkinzi, ne pomažu ni garaže u novim zgradama

09.10.2020

17:30 >> 12:54

0

Rešavanju problema parkiranja mora da se priđe strateški, kaže inženjer Vladimir Simidžija, dok iz Sekretarijata za saobraćaj poručuju da su razlozi nas

Trotoari kao parkinzi, ne pomažu ni garaže u novim zgradama
Copyright Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

“Trotoari više nisu trotoari, nego mesta gde se vozila parkiraju”, kaže za 24sedam saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija, koji ističe da se rešavanju problema parkinga mora prići strateški, dok iz Sekretarijata za saobraćaj navode da su osnovni razlozi za nedostatak parking mesta nasleđeno stanje i propusti u prethodnom periodu.

Nedostatak parking mesta i javnih garaža jedan je od problema u prestonici sa kojima se građani svakodnevno suočavaju. Gužve u saobraćaju su velike, a vozači kruže i po pola sata kako bi našli mesto za parkiranje. Kako rešiti taj problem, pitaju se stanari prestonice?

Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija Printscreen/Tv Pink

– Rešavanju parking problema mora strateški da se priđe, ali koliko ja znam, nadležni to ne čine, tako da je to iz mog ugla gledanja opšti haos. U centru grada, na gradskoj površini koja je bliska centru, i na periferiji grada svuda su automobili zauzeli površine. Svaka nova zgrada mora da ima određen i urađen broj parking mesta u okviru onoga što raspolaže, ali stanari tih istih zgrada se čak i pored garaže parkiraju na parkingu. Problem će sutra biti još teži, jer se broj automobila stalno povećava – navodi Simidžija.

Saobraćajni inženjer dodaje da tim problemom moraju da se bave ljudi koji prepoznaju problem i da je jedino ispravno rešenje to prepustiti struci.

– Parkiranje u gradu je samo jedna tačkica koja ne žulja previše, mnogo više žuljaju saobraćajne nesreće i poginuli. Rešenje je bolji i funkcionalniji saobraćaj, a to podrazumeva i pešački i biciklistički saobraćaj – zaključuje Simidžija.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Iz Sekretarijata za saobraćaj za 24sedam potvrđuju da su nedostatak parking mesta i posledice toga evidentne, kako u centru, tako i u ostalim delovima.

– Osnovni razlozi nedostatka parking mesta su nasleđeno stanje saobraćajnog prostora, propusti u prethodnom periodu u planiranju i izgradnji potrebnog broja parking mesta uz objekte određene namene, porast stepena motorizacije, broja putovanja i zahteva za parkiranjem. U skladu sa nadležnostima, Sekretarijat za saobraćaj preduzima mere u okviru svoje nadležnosti za poboljšanje uslova za parkiranje vozila. U centralnom delu Beograda je izvršeno prostorno i funkcionalno uređenje parkiranja, pri čemu je uveden zonski sistem parkiranja i definisane površine za dinamički, stacionarni i pešački saobraćaj. U narednom periodu će se analizirati i preduzeti mere na širenju zonskog sistema parkiranja – tvrde u ovom sekretarijatu.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Ipak, napominju da nedostatak parking mesta u pojedinim delovima grada ne može da se obezbedi u okviru regulacije ulice.

– Nedostatak parking mesta predstavlja urbanistički problem. Rešavanju problema, prvenstveno, treba pristupiti izgradnjom kapaciteta za parkiranje izvan regulacije ulice, na parcelama stambenih objekata, slobodnim i unutarblokovskim površinama – zaključuju iz Sekretarijata za saobraćaj.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike