Padala su vozila u reke, udarala u zaštitne ograde, ginuli su ljudi: Pored "Pančevca" Beograd ima još dva kritična mosta! (FOTO)

24.05.2022

20:11

0

Zbog udesa na Pančevačkom mostu je bio potpuno paralisan most preko Dunava u smeru od Pančeva ka gradu, zaglavljena su bila vozila, kao i čak 30 autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća

Padala su vozila u reke, udarala u zaštitne ograde, ginuli su ljudi: Pored "Pančevca" Beograd ima još dva kritična mosta! (FOTO)
Pančevački mostFoto: 24sedam/ Katarina Mihajlović

Pančevački most, u smer ka gradu, bio je juče predveče u potpunosti blokiran, a sve zbog jezive saobraćajne nesreće u kojoj su tragično nastradale dve osobe.

U udesu su učestovali kamion i autobus, a dve osobe koje su se nalazile u kamionu su poginule, jer su nakon udarca pale iz kabine preko ograde.

Nažalost, ovakve nesreće, u kojima vozila probijaju ogradu i izleću sa samog mosta, nisu retke. Poznata je činjenica da su ispod ovog dunavskog diva padali kamioni i automobili, ginuli ljudi, baš kao u ovoj tragediji juče.

Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija za 24sedam objašnjava da je na mostu postojao znak ograničenja brzine na 40 kilometara na čas, i to upravo u smeru ka gradu.

- Brzina putničkog vozila koje je sustiglo teretno vozilo bila je znatno veća od propisane i od one koju je imao kamion, a to će tek istraga i veštačenje da utvrde. Automobil je uspeo da, usled još neutvrđenih okolnosti, kamion izbaci iz ravnoteže i prevrne. Nažalost, posledica svega toga je da su dve osobe nastradale - naveo je Simidžija.

Printscreen/YouTube
Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija

Na pitanje da li bi visina zaštitne ograde, kako u ovoj nesreći na mostu, tako i u drugim, mogla da utiče na ishod udesa, stručnjak za bezbednost ističe da je moguće da to utiče na samu posledicu sudara, ali da je svakako presudan, u ovom slučaju, udarac putničkog vozila. 

- Visina ograde je u navedenoj situaciji mogla samo da utiče na posledice nezgode, odnosno da spreči da dva tela završe u Dunavu. S druge strane, to je svakako stari most, te postoji više inicijativa na koji način bi njegova rekonstrukcija istovremeno mogla da doprinese i bezbednosti u saobraćaju - objasnio je naš sagovornik.

Pored "Pančevca", i na drugim mostovima se, kako dodaje saobraćajni inženjer, neretko dešavaju sudari.

- Kritično je, na primer, i na Pupinovom mostu. Obeležja i brzina nikako nisu prilagođeni uslovima i ne idu u prilog bezbednosti saobraćaja, nezgode su se nizale, najčešće na izlasku ka vojvođanskoj strani. Takođe, ni most na Adi nije, iz stručnog ugla, najidealnije rešenje, iako je kapacitet koji on podržava nešto što je bitno za protok saobraćaja u našoj prestonici - naveo je Simidžija.

Vanredna situacija

Zbog udesa je bio potpuno paralisan most preko Dunava u smeru od Pančeva ka gradu, zaglavljena su bila vozila, kao i čak 30 autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća. Sugrađani su na društvenim mrežama objavljivali i fotografije da se okreću i idu preko, ne baš tako malo udaljenog, Pupinovog mosta.

24sedam
 

- To je vanredna situacija, u takvim okolnostima i neki potezi van propisa su dozvoljeni. Svakako je na terenu tada i policija koja kontroliše saobraćaj. S obzirom na to da uviđaj nikada ne traje manje od sat vremena, a u ovako teškim udesima znatno duže, mnogi se odluče na tu opciju da se okrenu, ali to nije za sve moguće. Oni koji su poslednji u redu to i mogu, ali oni napred su svi zagrađeni - rekao je Simidžija.

Bonus video:

24sedam

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti