Kako rasteretiti gradske "arterije" od vreve saobraćaja: "Spas - podzemne garaže i ukidanje parkiranja"

05.05.2021

18:10 >> 07:54

0

Kako kažu za 24sedam iz Udruženja građana Ulice za bicikliste, ovim zahvatom bi se dobio širi prostor za pešake, mogućnost dodatnog ozelenjavanja i izdvoj

Kako rasteretiti gradske "arterije" od vreve saobraćaja: "Spas - podzemne garaže i ukidanje parkiranja"
Copyright Udruženje građana "Ulice za bicikliste"

“Bulevar despota Stefana jedna je od najzagađenijih saobraćajnica u Beogradu, jer kroz ovu ulicu svakog dana prođe na desetine hiljada građana koji žive sa leve obale Dunava, Višnjice, Višnjičke banje, Karaburme i Pančeva”, rekli su predstavnici Udruženja građana “Ulice za bicikliste” koji su za 24sedam govorili o njihovom predlogu rasterećenja saobraćaja i uvođenja biciklističkih staza duž ove, ali i drugih važnih gradskih “arterija”.

Naime, jedna od najbitnijih stvari za koje se zalaže ovo udruženje je da se izmesti parkiranje po obodu ulica sa svih saobraćajnica prvog reda u gradu kroz koje se kreće javni prevoz, kao i da se izgradi jedna (ili više) podzemnih garaža koje bi pratile tok ulice, a da se u istom broju ukinu parkinzi duž bulevara.

Privatna arhiva/Udruženje građana “Ulice za bicikliste”

– Ova loša praksa ne samo da oduzima prostor na trotoaru pešacima, biciklistima i osobama sa invaliditetom, već i usporava saobraćaj u trenucima uparkiravanja i isparkiravanja automobila koji u tim situacijama blokiraju i žutu traku, koja onda gubi svoju funkciju brze veze za javni gradski prevoz – ističe arhitekta i predstavnik udruženja Tihomir Dičić, koji je ujedno i tvorac ovog idejnog rešenja.

Pročitajte još:

Kako kažu za 24sedam iz Udruženja građana “Ulice za bicikliste”, ovim zahvatom bi se dobio širi prostor za pešake, mogućnost dodatnog ozelenjavanja i izdvojene široke biciklističke staze sa obe strane ulice za bezbedno i brzo kretanje, kao i ubrzavanje kretanja javnog gradskog prevoza.

– Uz ovaj predlog i izgradnju garaža ili parkirališta uz Pančevački most, ili u Krnjači obezbeđuje se mogućnost veće upotrebe javnog gradskog prevoza i bicikala, tako što će građani automobile ostavljati kod mosta ili u Krnjači i dalje nastavljati javnim prevozom, Beovozom ili biciklom – ističe Dičić.

Prema rečima predsednika ovog  udruženja Zorana Bukvića, nije nužno da garaže budu ispod ulice, ali je veoma bitno da budu pozicionirane duž velikih beogradskih bulevara.

Printscreen/GoogleMaps

– Ako se posmatra kako će se grad razvijati u narednih 20 do 30 godina, mislim da je naš predlog dobro rešenje. Ipak, treba gledati da se ne preplaniramo, pošto već vidimo da se u zapadnoj Evropi automobili koji idu sami, bez vozača, uveliko testiraju. Vrlo je moguće, obzirom na pandemiju i sve češći rad od kuće, da će se i ta sama mobilnost smanjiti i da možda neće biti potrebe za toliko podzemnih garaža i putovanja automobilom, već ćemo se kretati i na neki drugi način – objašnjava za 24sedam Bukvić.

Naš sagovornik navodi da gde god postoji ulično parkiranje, ono oduzima vreme vozačima dok se uparkiraju ili isparkiraju i pritom, naravno, zagušuju saobraćaj.

Printscreen/YouTube/N1

– Mi se zalažemo da se ovaj predlog koji smo izneli primeni u svim saobraćajnicama prvog reda kuda se kreće javni prevoz, poput ulica Cara Dušana, 27.marta, Džordža Vašingtona ili Kneza Miloša – zaključio je Bukvić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike