Kako rasteretiti gradske "arterije" od vreve saobraćaja: "Spas - podzemne garaže i ukidanje parkiranja"
Kako kažu za 24sedam iz Udruženja građana Ulice za bicikliste, ovim zahvatom bi se dobio širi prostor za pešake, mogućnost dodatnog ozelenjavanja i izdvoj
“Bulevar despota Stefana jedna je od najzagađenijih saobraćajnica u Beogradu, jer kroz ovu ulicu svakog dana prođe na desetine hiljada građana koji žive sa leve obale Dunava, Višnjice, Višnjičke banje, Karaburme i Pančeva”, rekli su predstavnici Udruženja građana “Ulice za bicikliste” koji su za 24sedam govorili o njihovom predlogu rasterećenja saobraćaja i uvođenja biciklističkih staza duž ove, ali i drugih važnih gradskih “arterija”.
Naime, jedna od najbitnijih stvari za koje se zalaže ovo udruženje je da se izmesti parkiranje po obodu ulica sa svih saobraćajnica prvog reda u gradu kroz koje se kreće javni prevoz, kao i da se izgradi jedna (ili više) podzemnih garaža koje bi pratile tok ulice, a da se u istom broju ukinu parkinzi duž bulevara.
– Ova loša praksa ne samo da oduzima prostor na trotoaru pešacima, biciklistima i osobama sa invaliditetom, već i usporava saobraćaj u trenucima uparkiravanja i isparkiravanja automobila koji u tim situacijama blokiraju i žutu traku, koja onda gubi svoju funkciju brze veze za javni gradski prevoz – ističe arhitekta i predstavnik udruženja Tihomir Dičić, koji je ujedno i tvorac ovog idejnog rešenja.
Pročitajte još:
Kako kažu za 24sedam iz Udruženja građana “Ulice za bicikliste”, ovim zahvatom bi se dobio širi prostor za pešake, mogućnost dodatnog ozelenjavanja i izdvojene široke biciklističke staze sa obe strane ulice za bezbedno i brzo kretanje, kao i ubrzavanje kretanja javnog gradskog prevoza.
– Uz ovaj predlog i izgradnju garaža ili parkirališta uz Pančevački most, ili u Krnjači obezbeđuje se mogućnost veće upotrebe javnog gradskog prevoza i bicikala, tako što će građani automobile ostavljati kod mosta ili u Krnjači i dalje nastavljati javnim prevozom, Beovozom ili biciklom – ističe Dičić.
Prema rečima predsednika ovog udruženja Zorana Bukvića, nije nužno da garaže budu ispod ulice, ali je veoma bitno da budu pozicionirane duž velikih beogradskih bulevara.
– Ako se posmatra kako će se grad razvijati u narednih 20 do 30 godina, mislim da je naš predlog dobro rešenje. Ipak, treba gledati da se ne preplaniramo, pošto već vidimo da se u zapadnoj Evropi automobili koji idu sami, bez vozača, uveliko testiraju. Vrlo je moguće, obzirom na pandemiju i sve češći rad od kuće, da će se i ta sama mobilnost smanjiti i da možda neće biti potrebe za toliko podzemnih garaža i putovanja automobilom, već ćemo se kretati i na neki drugi način – objašnjava za 24sedam Bukvić.
Naš sagovornik navodi da gde god postoji ulično parkiranje, ono oduzima vreme vozačima dok se uparkiraju ili isparkiraju i pritom, naravno, zagušuju saobraćaj.
– Mi se zalažemo da se ovaj predlog koji smo izneli primeni u svim saobraćajnicama prvog reda kuda se kreće javni prevoz, poput ulica Cara Dušana, 27.marta, Džordža Vašingtona ili Kneza Miloša – zaključio je Bukvić.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari