Šta u 2021. čeka vozače starih automobila na tehničkom pregledu?
Procenjuje se da barem 100.000 vozila u Srbiji emituje nepropisnu količinu izduvnih gasova
Novi rigorozniji pravilnik aktuelan je od 2018. godine, međutim, linijama tehničkih pregleda i vozačima date su tri godine da se prilagode jednoj od najstrožih mera, a to je kontrola izduvnih gasova automobila.
Ono što kažu istraživanja jeste to da je retko ko od vlasnika starijih vozila pripremio svoj automobil za strožu kontrolu izduvnih gasova. Kako su pisali mediji u 2020, procenjuje se da barem 100.000 vozila u Srbiji emituje nepropisnu količinu izduvnih gasova, pa bi oni mogli prvi da budu na udaru posle 5. jula.
Uz problem starijih vozila, veliko je pitanje da li će tog datuma početi i kontrola izduvnih gasova, s obzirom na to da se procenjuje da je tek 250 od 1.150 linija tehničkih pregleda osposobljeno za rad po novom pravilniku.
Pročitajte još
To u praksi znači da je retko koja linija tehničkog pregleda uopšte mogla da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima u prelaznom trogodišnjem periodu.
Ipak, o prolongiranju za 2022. godinu do sada nije bilo reči, jedino ako “popuste” zbog pandemije koja je celom svetu pomrsila konce tokom proteklih godinu dana.
Ako se sve bude odvijalo prema planu iz 2018. godine, od 5. jula ove godine najviše problema imaće vlasnici vozila koja nemaju katalizator, dok su kod “dizelaša” u problemu oni kojima je skinut DPF ili filter štetnih čestica koji, takođe, služi za prečišćavanje izduvnih gasova.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari