Ovo je nerealno: Naučnici snimili kako zvuči crna rupa - muzika iz horor filma nije ravna tom zvuku! (VIDEO)

08.05.2022

Ovaj su se put u zvuk prevodili zvučni talasi koje su naučnici zabeležili

Crna rupa (Ilustracija) - Copyright Pixabay/AlexAntropov86

NASA je rekla da mnogi misle da u svemiru nema zvuka jer većinu svemira čini prostor u kojem nema stvari i zračenja, ali da, to ipak nije tačno

Naučnici su objavili zvukove koje je proizvela crna rupa u središtu skupa galaksija Perzej, javlja "Sky News".

Zvukovi su otkriveni u astronomskim podacima koje je zabeležio rendgenski opservatorijum Chandra Nacionalne aeronautičke i svemirske administracije Sjedinjenih Američkih Država (NASA). Ti su podaci potom prevedeni u zvukove koje čovek može čuti.

Astronomi su prvo otkrili da se nabori u vrućem plinu koji okružuje crnu rupu u Perzej mogu prevesti u zvuk.

- Skupine galaksija sadrže obimne količine plina koji okružuju stotine, pa čak i hiljade galaksija, kao i da taj plin može poslužiti kao medij za prenošenje zvučnih talasa - rekla je NASA.

Takozvana sonifikacija razlikovala se od prethodnih napora koji su se sveli na prevođenje astronomskih podataka u zvuk. Ovaj su se put u zvuk prevodili zvučni talasi koje su naučnici zabeležili.

NASA je objasnila da su ti zvučni talasi potom resintetizirani u zvukove koje čovek može čuti. Zabeleženi tonovi povišeni su za 57 ili 58 oktava i nisu reproducirani pomoću violina ili drugih instrumenata.

Zvukovi koje je proizvela crna rupa u Perzeju zvuče poput filmske muzike koju rade nemački kompozitor Hans Zimer, islandski kompozitor Johann Johannsson ili mađarsko-austrijski kompozitor György Sándor Ligeti.

Izvor: Jutarnji