Udvostručio se broj tinejdžera koji provode vreme na društvenim mrežama

12.08.2022

09:11

0

Autor: M. J.

U odnosu na ranije godine, osnovci kao da žive na internetu

Udvostručio se broj tinejdžera koji provode vreme na društvenim mrežama
Ilustracija - Copyright Profimedia

Udeo mladih od 13 do 17 godina koji kažu da su „skoro stalno“ na mreži maltene se udvostručio, od 24 odsto u 2014/15. na 46 odsto danas. Istraživači Pewa su u aprilu anketirali 1.316 tinejdžera. Više od polovine (54 odsto) reklo je da bi im bilo teško da se odreknu društvenih mreža, posebno starijim ispitanicima, od 15 do 17 godina.

Profimedia
 

Pristup aplikacijama i veb-lokacijama postao je lakši sa rastućom sveprisutnošću pametnih telefona od 2014. Izveštaj Pewa je otkrio da 95 odsto anketiranih tinejdžera uzrasta od 13 do 17 godina ima pristup pametnom telefonu – što je povećanje od 22 odsto u odnosu na izveštaj za 2014/15.

Profimedia
 

Procenat sa pristupom laptopu ili desktopu (90 odsto) i najmanje jednoj konzoli za igre (80 odsto) ostao je prilično statičan. YouTube je platforma koju najradije biraju mladi u Americi, prema istraživanju: sajt u vlasništvu Googlea posećuje 95 odsto anketiranih tinejdžera, a 19 odsto kaže da gleda video-snimke na sajtu „skoro stalno“.

Poređenja radi, Facebook, nekada sveprisutni deo kulture mladih, pao je u nemilost – procenat tinejdžera koji kažu da koriste Meta, vodeću platformu, pao je sa 71 odsto u anketi 2014/15. na samo 32 odsto danas. Istraživači Pewa kažu da 67 odsto ispitanih tinejdžera koristi TikTok, a 16 odsto kaže da je to skoro stalno prisutno u njihovim životima.

Instagram i Snapchat koristi blizu 60 odsto tinejdžera, otkrili su istraživači, a Twitter je sakupio samo 23 odsto demografske populacije mladih – što je pad sa 33 odsto u 2014/15.

Pexels
 

Pejzaž društvenih mreža se promenio od ranije ankete, jer dve od prvih platformi koje su uključene – Google Plus i Vine – sada ne postoje, dok TikTok nije postojao u prethodnoj anketi.

Trenutni izveštaj je pronašao neke podele po rodnim linijama, pri čemu je veća verovatnoća da će tinejdžerke koristiti TikTok, Snapchat i Instagram, a dečaci će više favorizovati YouTube, Twitch i Reddit. U anketi 2014/15, dečaci su češće nego devojčice rekli da najčešće koriste Facebook (45 do 36 odsto), dok su devojčice najviše favorizovale Instagram, 23 do 17 odsto.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike