Pet sitnih jutarnjih navika koje će vam promeniti čitav dan, a utrošićete svega nekoliko minuta

14.09.2021

09:17 >> 09:32

0

Autor: D. R.

Sitni i brzi pokretači energije kojima treba da započnete svaki dan

Pet sitnih jutarnjih navika koje će vam promeniti čitav dan, a utrošićete svega nekoliko minuta
Profimedia

Male, ali moćne svakodnevne navike pomažu da se osećate sigurno i usredsređeno, uprkos svom radnom rasporedu, zadacima ili neočekivanim obavezama. Pravljenje mesta za njih na početku svakog dana, čini da se osećamo dovoljno energično da iznesemo i svoj posao i lični život podjednako dobro.

Dosledno vežbanje ovih malih navika može imati dugoročne benefite na ceo dan. A dobre vesti? One traju manje od pet minuta, a mogu uticati na vas na neočekivano dobre načine.

Pročitajte još

1. Namestite svoj krevet

Utrošeno vreme – dva minuta (ili manje)

Uvek namestite krevet nakon što se ujutru probudite. Obično je potrebno manje od dva minuta, a ovaj sitan čin pomaže da stvorite produktivan početak dana.

Profimedia

Da biste sebi olakšali proces, na krevetu držite samo nameštenu posteljinu i pidžamu.

2. Dišite

Utrošeno vreme – jedan minut

Namerno, svesno disanje, prvo ujutru, daje vam priliku da iskristališete sva zabavna osećanja sa kojima se probudite i zapamtite svoju nameru da imate dobar dan.

Ako ste tek počeli sa tehnikama disanja, počnite ovako: udišite brojeći do tri, napravite pauzu, udišite opet brojeći do tri, zastanite, izdišite brojeći do šest. Ponovite ovaj obrazac tri do pet puta.

Pexels

Disanje stvara osećaj “prizemljenja” za kojim možete posegnuti bez obzira na to šta se dešava tokom vašeg posla i privatnog života.

3. Recite Ne svom telefonu

Provedeno vreme za odluku – manje od 5 sekundi

Ujutru često prvo posegnemo za telefonom i nizom propuštenih poruka, mejlova, obaveštenja i vesti, a sve zajedno izaziva trenutnu zabrinutost. Tokom vikenda, ciljano ujutru isključite telefon i primetićete razliku.

Ne gledajte u telefon. Nemojte ga podizati. Ne dodirujte ga. Ta obaveštenja gotovo uvek spadaju u kategoriju „hitno, ali nije važno“. Zapravo, stavite nešto na njega pre nego što odete u krevet kao mali podsetnik da ga ne uzimate.

Pixabay

Neke strategije koje deluju su držanje telefona u avionskom režimu ili u drugoj prostoriji. Takođe, pokušajte da provedete najmanje 30 minuta do sat vremena ujutru doručkujući, vežbajući ili pišući dnevnik pre nego što posegnete za telefonom.

4. Pogledajte se u ogledalo i nasmejte se

Vreme provedeno – manje od 10 sekundi

Tražite trenutno poboljšanje raspoloženja? Pogledajte se u ogledalo i nasmejte se. Istraživanja pokazuju da su osmesi zarazni. Čak i sopstveni osmeh. Ali morate učiniti svestan napor da to učinite i obratiti pažnju na to kako to radite.

Prema studiji iz februara 2016. objavljenoj u časopisu “Trends in Cognitive Sciences”, proučavan je način na koji ljudi isprobavaju ili imitiraju osmehe ljudi oko sebe; prednosti takvog preslikavanja je u tome da se doslovno gledate u ogledalo.

Pexels/ Andrea Piacquadio

Smejte se u ogledalu onda kada ste izuzetno raspoloženi. To je trenutno “bustovanje” i iako se ponekad može činiti pomalo čudnim, uključite se u ovu vrstu ljubavi prema sebi, energija tog trenutka će vas provesti kroz ostatak dana.

5. Započnite dan prethodne noći

Utrošeno vreme – manje od dva minuta

Sastavljajte svoju listu zadataka uveče. Pomoći će vam da se pripremite za sledeći dan, smisleno. Ako se pojavi nešto neočekivano, i dalje ćete uspeti da izvršite zadatke sa svoje liste. Započinjanje jutra prethodne noći može pomoći da dan prođe glatko, za razliku od dana koji nisate planirali unapred.

Pexels

Recimo, ako prvo vežbate, pripremite torbu za teretanu prethodne noći. Pripremite odeću. Napunite bocu vodom. Bonus – vaš partner će vam zahvaliti na manjoj jutarnjoj buci.

Pročitajte još

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam

Najčitanije Vesti