Iscrpljeni ste i mentalno i fizički: Završite dan vežbama istezanja za bolji san i lepše jutro

18.09.2021

19:20 >> 19:22

0

Autor: D. R.

Da li se budite usred noći osećajući bol u leđima ili ukočenost u ramenima? Ili vam je teško da zaspite jer vam um radi ubrzano?

Iscrpljeni ste i mentalno i fizički: Završite dan vežbama istezanja za bolji san i lepše jutro
Pexels

Ne samo da je dobar san važan za energiju i koncentraciju, već je posebno bitan za snažan imunološki sistem i borbu protiv infekcija.

Ako vam se često dešava da se budite zbog mentalnog stresa ili fizičke ukočenosti, večernja rutina istezanja je savršen način da se opustite. Ovi pokreti su odlični, bez obzira na to da li radite tako što sedite za stolom po ceo dan ili ste aktivniji.

Pročitajte još

Ovih pet jednostavnih istezanja odnosi se na različite delove tela, a pokreti služe da opuste zategnute mišiće. Svako istezanje pomoći će u smirivanju nervnog sistema i dovešće vaš um i telo u mirnije stanje. Izvodite svaku od ovih vežbi po jedan minut svake večeri pre nego što odete u krevet.

1. Poza deteta

Umirite ukočena krsta i usredsredite se na dah u ovoj opuštajućoj pozi.
Na rukama i kolenima lagano pomerite kukove unazad tako da vam gluteus seže do peta. Ispružite ruke napred i opustite ramena. Naslonite čelo na prostirku ili krevet i polako dišite.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Yen-yen Lim (@myyogalimbs)

2. Sedi napred

Pobedite napetost pomoću ovog istezanja koje pomaže u opuštanju gornjeg i  donjeg dela leđa i tetiva. Udobno se smestite na krevet ili prostirku za jogu sa nogama ispred sebe. Spojite noge i savijte stopala.

Ispružite ruke prema plafonu. Zatim se lagano preklopite napred u struku i ispružite ruke prema stopalima.

Opustite ramena i spustite bradu prema grudima. Osetite istezanje u zadnjem delu nogu i donjem i gornjem delu leđa.

3. Medveđi zagrljaj

Ovo rastezanje opušta gornji deo leđa i smanjuje bol oko lopatica uzrokovan lošim držanjem.

Sedeći visoko, otvorite ruke sa strane.

Zatim zagrlite sebe sa desnom rukom preko leve. Povucite ramena napred.

Zadržite 30 sekundi, a zatim ponovite sa levom rukom preko desne ruke.

4. Poza četiri

Ova poza pomaže u relaksiranju kukova i gluteusa i smanjuje ukočenost u donjem delu leđa.

Ležeći na leđima, savijte kolena i postavite stopala ravno na krevet ili prostirku.
Pređite desnim skočnim zglobom preko leve butine. Ispružite ruke kroz noge da se uhvatite za levu tetivu.

Povucite noge prema grudima i savijte desno stopalo.

Ponovite na drugoj strani.

5. Tvist

Olabavite donji deo leđa i smanjite neprijatnu nadutost stomaka ovim istezanjem.

Ležeći na leđima, privucite kolena grudima. Zatim ispružite ruke sa strane visoko do ramena.

Dovedite kolena udesno i dozvolite im da padnu prema krevetu ili prostirci. Okrenite glavu da pogledate preko levog ramena. Ponovite isto na drugu stranu.

Ublažite bolove i povećajte opšti osećaj opuštenosti pre nego što čvrsto zaspite izvodeći svako veče ovaj ritual istezanja.

Vaš um i telo će vam biti zahvalni ujutru!

Pročitajte još

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi