Nije svejedno! Samo jedna namirnica može da se konzumira u bilo koje doba doba

01.02.2021

09:17 >> 09:45

0

Autor: K. Obradović

Naš organizam bira prema svojim potrebama, a zbog zdravlja je važno da ga poslušamo

Nije svejedno! Samo jedna namirnica može da se konzumira u bilo koje doba doba
Pixabay

Naš organizam ima svoj tajming i sigurno ste primetili da vam neka hrana prija pre podne, dok vam u večernjim satima stvara probleme sa varenjem.

Od izuzetnog je značaja za naše zdravlje doba dana u koje jedemo određene namirnice. Zato vam donosimo okvirni raspored konzumiranja pojedinih namirnica i grupa, prema mišljenju nutricionistkinje dr Eme Derbišajer.

Banane

-Banane su pune vitamina B koji podstiče proizvodnju serotonina i reguliše spavanje. Zbog toga su banana i čaša toplog mleka idealan izbor za večernji obrok – kaže ona.

Meso

Meso najčešće jedemo za ručak, ponekad i za večeru, a nutricionistkinja tvrdi da je ovu namirnicu najbolje jesti ujutru ili popodne.

-Neki dokazi upućuju na to da konzumiranje crvenog mesa ili proteina poput jaja, može da reguliše apetit. Zato je pametno jesti ih za doručak ili ručak, da bismo duže bili siti.

Pirinač

Integralni pirinač sadrži više hranljivih vlakana, kalcijuma, magnezijuma i kalijuma, nego beli pirinač. Nutricionistkinja ističe i da ima niži glikemijski indeks, što znači da sporije oslobađa energiju u organizam.

-Zato ga je najbolje jesti za ručak, kako biste duže bili siti.

Pomorandže i jabuke

Reč je o voću koje sadrži kiselinu, zbog čega nije pametno da ih konzumirate uveče jer je moguće da će vam ta kiselina smetati da zaspite.

Najbolje je jesti ih ujutru ili kao neku užinu tokom dana.

Profimedia

Jogurt

Jogurt je jedna od retkih namirnica koju možete da konzumirate u bilo koje doba dana.

-Sadrži dosta proteina i kalcijuma. Iako nije pametno jesti kasno uveče, jogurt je uvek bolja alternativa nego neki keksići, ako ogladnite uveče – poručuje nutricionistkinja.

Mleko

Mleko je najbolje konzumirati između obroka ili konzumirati ga toplo pre odlaska na spavanje.

-Idealno bi bilo da ne mešate mleko sa namirnicama koje sadrže mnogo gvožđa jer će se gvožđe u tom slučaju slabije apsorbovati.

Orašasti plodovi

Pošto orašasti plodovi sadrže dosta proteina i zdravih masti, najbolje je konzumirati ih ujutru, kako bi organizam dobio dosta energije.

Pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti