Trening od četiri (4) sekunde topi masti: Nije šala, već naučno dokazana tvrdnja

17.02.2021

09:35 >> 09:29

0

Autor: Z. A.

Ma dovoljno je da ustanete sa kreveta

Trening od četiri (4) sekunde topi masti: Nije šala, već naučno dokazana tvrdnja
Pexels/ Anna Shvets

Medicinska istraživanja pokazala su da pet sesija vežbi od četiri sekunde u jednom satu može poboljšati rad metabolizma. Bitno je samo da ustanete sa stolcice ili kauča i pokrenete telo kratkim setom kardio-vežbi koji ćeš prilagoditi stanju svog organizma.

Kratki treninzi visokog intenziteta su sve popularniji, a čini se kako ove kraće vežbačke rutine mogu dati neverojatne rezultate. Ali pojavio se nov režim vežbanja koji pristalice osvaja odnosom kratkog trajanja treninga i koristi za zdravlje. Ističe se kako je posebno koristan za osobe koje velik deo dana provode u sedećem položaju.
Mi smo se prepoznali.

Šta je način vežbanja „četiri sekunde“

U novom istraživanju objavljenom u časopisu „Medicine & Science in Sports & Exercise“, dvema grupama učesnika rečeno je da ostanu da sede osam sati, s izuzetkom odlaska po hranu ili u toalet.

Jedna grupa tih učesniak takođe je tokom svakog sata trebalo da provede pet sesija u trajanju od četiri sekunde vežbajući na sobnom biciklu pre nego što bi se vratila u sedeći položaj. Odradili su ukupno 160 sekundi vežbe za ceo dan.

Snižava nivo triglicerida

Jutro nakon eksperimenta istraživači su otkrili kako je grupa koja je radila kratke četverosekundne treninge imala niže nivoe triglicerida u krvi u poređenju sa svojim potpuno neaktivnim vršnjacima, a sagorevale su i više masti tokom sledećih šest sati.

Trigliceridi su ključni pokazatelj zdravlja srca, pa je važno da ostanu što niži. Sve u svemu, nivo triglicerida ostao je za 30 odsto niži.

– Ključna stvar s metabolizmom masti jeste da morate aktivirati mišiće, ne možete im dopustiti da budu previše neaktivni jako dugo. Ove kratke vežbe su vrlo efikasan način za to – otkrio je Edvard F. Kojl, jedan od vođa studije, za portal „Healthline“, prenosi miss7.24sata.hr.

Pexels/ Andrea Piacquadio

Iako autori studije ističu da njihov rad nije nimalo konačan i da je studija bila kratka i kratkoročna, ona pokazuje da je čak i silazak s kauča zbog nekoliko sklekova, čučnjeva ili skokova na nekoliko sekundi u više navrata tokom dana sasvim dovoljan da napravi veliku razliku.

Ukratko, bolje ikakva vežba nego nikakva! Pogotovo u gluvo doba zime u pandemiji, svi bismo mogli iskoristiti nekoliko novih načina da se malo više pokrenemo!
Imate vremena za trening od četiri sekunde, zar ne?

možda će vas i ovo zanimati

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi