Kad nam unutrašnji osećaj ne da mira: Pet osećaja iz stomaka koje ne smete ignorisati

04.03.2021

22:20 >> 17:55

0

Autor: K. Obradović

Zapamtite da se intuicija ne mora samo pojavljivati u obliku lošeg osećaja kao znak upozorenja, već i kao entuzijazam dok razmišljate o nečemu

Kad nam unutrašnji osećaj ne da mira: Pet osećaja iz stomaka koje ne smete ignorisati
Profimedia

Sigurno ste na pomisao da nešto treba da uradite osetili da vam se steže želudac ili neke druge senzacije poput trnaca. Ako nekih misli ne možete da se rešite, znajte da ništa od ovoga nije slučajnost. To vas upozorava vaša podsvest, a unutrašnji glas želi da vas upozori na opasnost.

Mnogi ljudi idu protiv svog unutrašnjeg osećaja i trude se da ignorišu jasne signale. Oni spadaju u domen “nedefinisanih predosećaja”, odnosno intuicije koju najbolje možemo opisati rečima “znao sam” nakon što se nešto dogodi.

Zbog toga, naučite da ih prepoznati i baš nikad ih nemojte ignorisati ako se jave, oni su poruke vaše podsvesti koje postoje da bi nas unutrašnji glas naveo na pravi put, motivisao, upozorio…

Naš duhovni deo sastoji se od svesnog i podsvesnog, a intuitivni deo se ne sme zanemariti jer informacije iz okruženja primamo sa pet čula, ali i tzv. šestim čulom. Dobijene informacije se kasnije svesno obrađuju, a posledica je samo unutrašnje znanje. Prilike za jačanje intuicije imamo stalno, kad god nešto odlučujemo, a sami određujemo hoćemo li je slušati ili ne.

Pet takvih primera donosi Atma:

1. “Nisam dobro”

Uz ovaj osećaj veže se i mučnina koja dolazi iz stomaka, a kada se radi o našem zdravlju ne postoji simptom koji je previše malen da ga ne bi trebalo proveriti. Ako osećate da se nešto događa u vašem telu što se ne čini u redu i što niste ranije primetili, trebalo bi da poslušate taj osećaj i da se pregledate pre nego što se pogorša.

Vaše telo je savršena mašina koja funkcioniše tako da ono samo javlja kada nešto nije u redu ili je van ravnoteže, a znakovi upozorenja mogu značiti razliku između života i smrti u nekim situacijama. Ne oklevajte da potražite profesionalni savet lekara ako nešto u vašem telu ukazuje na problem.

Isto se ponašajte u pogledu vašeg mentalnog zdravlja. Ukoliko se osećate depresivno ili anksiozno, nemojte to samo ignorisati ili pokušati sami da rešite. Potražite pomoć lekara.

2. “Ovo je opasno”

Ovo se ne odnosi samo na misao o vožnji monocikla na skakaonici, već i na mnoge različite situacije. Šetati sam do kuće uz osećaj da vas neko posmatra, voziti se u automobilu sa potencijalno pijanim vozačem ili strancem – sve su to stvari koje mogu pokrenuti vaš instinkt da biste mogli biti u opasnosti, a to je prirodan osećaj.

Ljudi imaju refleks borbe ili bega kada su u opasnosti. Nikada se ne plašite da uzmaknete kada osećate da ste u opasnosti.

3. “Trebalo bi da pomognem”

Nema ništa pogrešno u odvajanju svog vremena kako biste pomogli nekome kome je to potrebno, čak i ako se radi o strancu. Ako je napolju hladno i ugledate gladnog čoveka da se smrzava, jasno je da ćete osetiti poriv da mu date nešto da obuče i pojede.

Ako osećate da bi trebalo pomoći nekome, uradite to! Naša kultura deprogramira empatiju iz nas, ali svaki pozitivan čin u krajnjoj liniji stvara niz pozitivnih učinaka na svetu, te ne gubite nadu u to da dobro rađa dobro.

Profimedia

4. “Ide mi ovo!”

Intuicija progovara i o našim talentima, a to može biti važna poruka vezana uz odabir karijere ili drugačijeg životnog puta. Upravo taj osećaj poslušali su neki od najuspešnijih ljudi na svetu, koji su rizikovali sigurna zanimanja i sledili svoje strasti.

Ljudi su obično talentovani za mnoštvo stvari, a većine nismo ni svesni. Slušajte intuiciju i isprobajte ono na šta vas navodi, a javiće se u obliku poriva da istražite nešto i sreće dok to radite.

5. “Ovo treba da uradim”

Nedavna studija pokazala je da ljudi koji donose odluke bez da ih nakon toga obašnjavaju sebi i drugima mnogo su zadovoljniji i srećniji što su upravo tako postupili. A istraživanje Univerziteta Misuri je potvrdilo da je pozitivno razmišljanje pri odlučivanju češće povezano sa našim stvarnim željama i osećajima. Ako se osećamo dobro i srećno, naš instinkt bolje radi, objasnili su naučnici.

Fokusiraj se na prvi odgovor

Moramo imati poverenja u svoju prvu reakciju u nekoj situaciji, a ne da je odmah odbacimo. Može se ispostaviti da je instinkt bio zamaskirani strah, ali ne treba automatski smatrati da taj osećaj ništa ne vredi i ne može ništa pametno da donese.

Ako nam intuicija govori nešto, treba da je pustimo da to kaže do kraja i potom nekoliko minuta procenjivati ima li to smisla ili ne. Ako nam se neko intuitivno čini čudan, mada nije uradio ništa zbog čega bismo mogli misliti tako, treba se fokusirati na analizu njegovih postupaka. Tako možemo “pokupiti” važna upozorenja koja bismo inače, propustili.

Vežbanje intuicije

Jutarnje ili večernje tuširanje za mnoge su odlična prilika da “porazgovaraju” sa sobom. Tada nam na pamet dolaze kreativne ideje, čemu doprinosi zvuk puštanja vode, izolacija od sveta i osećaj slobode dok smo nagi.

Svi ljudi čuju unutrašnje glasove, a najčešće su to mišljenja koja nam nameću roditelji, partneri, prijatelji… Važno je da naučimo da prepoznamo njihove stavove, te da ih odvajimo od vlastite intuicije. Naša intuicija neće vikati na nas, neće u nama buditi osećaj krivice ili očaja. Intuitivne misli služe u svrhu postizanja unutrašnjeg mira.

Kad nam unutrašnji osećaj ne da mira

Pre odlaska na spavanje, često se vrtimo u mislima, posebno ako nas nešto muči. Najbolja stvar koju možemo da uradimo je da zapišemo konkretno pitanje koje nas muči, te se posle toga opustimo i zaspimo. Često će se odmah nakon buđenja odgovor sam nametnuti – kao ono što najviše želimo da uradimo.

Kad svojoj intuiciji želite da postavite pitanje, budite iskreni u svojim najmračnijim željama. Sve vreme dok sledite svoju intuiciju, zapisujte ključne trenutke – to će vam otkriti koliko ste često u pravu. Naučite da se intuicija ne mora samo pojavljivati u obliku lošeg osećaja kao znak upozorenja, već i kao entuzijazam dok razmišljate o nečemu.

Pročitajte još

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi