Vežbe za fizičku, dobre su i za mentalnu snagu: Fizička neaktivnost povezana sa depresijom i anksioznošću

09.12.2020

13:55 >> 12:04

0

Autor: K. Obradović

Rezultati posebno važni u svetlu posledica pandemije koronavirusa

Vežbe za fizičku, dobre su i za mentalnu snagu: Fizička neaktivnost povezana sa depresijom i anksioznošću
Pexels/Andrea Piacquadio

U zdravom telu, zdrav je i duh više puta je potvrdila nauka. I opsežna studija britanskih naučnika ide u prilog ovog tvrdnji. Rezultati nove studije, objavljeni u časopisu BMC Medicine, jasno ukazuju na to da su niska kardiorespiratorna sposobnost i slaba mišićna snaga povezani sa lošijim mentalnim zdravljem i da kod pojedinaca mogu da utiču i na razvoj simptoma depresije ili anksioznosti.

U ispitivanju je učestvovalo više od 150 hiljada učesnika, a analiza je pokazala da kardiorespiratorni fitnes i snaga mišića odvojeno doprinose porastu rizika od lošijeg mentalnog zdravlja, ali je najjasnija veza utvrđena kada su po sredi bila oba faktora.

Naučnici su u razdoblju od avgusta 2009. do decembra 2010. izmerili fizičku spremnost skoro 153.000 ljudi u dobi od 40 do 69 godina.

Tokom istraživanja pratili su broj otkucaja srca pre, tokom i nakon šestominutne vežbe maksimalnog intenziteta na sobnom biciklu. Merili su i snagu stiska, što je u studiji korišćeno kao indikator snage mišića. Učesnici su ispunili i dva standardna klinička upitnika o depresiji i anksioznosti kako bi naučnici dobili uvid u njihovo mentalno zdravlje. Sedam godina posle ponovno su ispunili iste upitnike.

Pošto su uzeli u obzir ostale faktore, poput godina starosti, pola, ranijih mentalnih problema, pušenje, nivo prihoda, obrazovanje i ishranu, naučnici su zaključili da i nakon sedam godina postoji jasna veza između početne fizičke spremnosti učesnika i njihovog mentalnog zdravlja.

Možda vas zanima: Ako vas bole leđa, odvojte pet minuta za tri vežbe svakog jutra

Među učesnicima studije sa niskom kardiorespiratornom sposobnošću i lošijom snagom mišića uočeni su 98 odsto veći izgledi za razvoj simptoma depresije i 60 odsto veći izgledi za razvoj simptoma teskobe.

Pexels/ Andrea Piacquadio

-Pružili smo dodatan dokaz o odnosu fizičkog i mentalnog zdravlja. Strukturirane vežbe namenjene unapređenju različitih vrsta fizičke spremnosti dobre su i za fizičku i za mentalnu snagu – rekao je Aron Kandola, psihijatar sa londonskog univerziteta i glavni autor studije.

On dodaje da su rezultati posebno važni u svetlu posledica pandemije koronavirusa.

-Zabrinjavaju izveštaji po kojima ljudi u doba pandemije više nisu aktivni kao što su bili ranije. Naročito zabrinjava činjenica da su zatvorene mnoge teretane i fitnes sale. Fizička aktivnost važan je deo naših života i može imati ključnu ulogu u sprečavanju mentalnih poremećaja – rekao je.

Ohrabruje podatak po kom se fizička spremnost može relativno brzo poboljšati – već za tri nedelje. To može smanjiti rizik od pojave uobičajenih mentalnih problema za 32,5 odsto.

Saznaj više:

Taman do Nove: Dijeta s heljdom i kefirom za dve nedelje skida i do 7 kg

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: b92.net