Instruktorka fitnesa testira: Šta sve može da vam se dogodi ako jedete belanca za doručak dve nedelje

21.05.2021

09:17 >> 08:28

0

Autor: Z. A.

Nekim stvarima je oduševljena

Instruktorka fitnesa testira: Šta sve može da vam se dogodi ako jedete belanca za doručak dve nedelje
Pexels/ Klaus Nielsen

Kristin Ju, instruktorka joge i ljubiteljka fitnesa, podelila je svoje dvonedeljno iskustvo u kojem je za doručak jela samo belančevine, pripremajući ih na različite načine. Primetila je pet važnih stvari koje su se promenile u njenom svakodnevnom životu i ukazala na pozitivne i negativne strane tog menija.

Svako jutro jedno jaje…

Kristin je za portal Woman’s Health opisala svoje jutarnje običaje, koji uglavnom započinju doručkom, a koji gotovo uvek sadrži jaja.

Kaže da ih priprema kuvana, kao kajganu, sa malo kelja, spanaća, voća i slično.

Nutricionistkinja Karen Ansel opisala je belanca kao superhranu, punu proteina, savršenu za kontrolu apetita i izgradnju mišića. Iako su žumanca ukusniji deo jaja, ona su i mnogo kaloričnija i sadrže više masti i holesterola, pa se Kristin odlučila za dvonedeljni eksperiment u kojem ih je u potpunosti eliminisala iz jutarnjih obroka i zamenila isključivo belancima.

Evo šta je primetila:

Celo jutro je bila sita

Kristin priznaje da se u početku plašila da će ostati gladna ako za doručak jede samo belančevine, ali se prevarila. Kaže da je dvatri belanca drže sitom do ručka, a jela bi ih sa mladim lukom, spanaćem ili voćem.

„Poboljšali su mi vežbanje

– Pre jutarnjeg treninga moram nešto da pojedem, po mogućnosti što lakše, nešto mi neće doneti osećaj da imam kamenje u stomaku dok trčim objašnjava Kristin.

Velika kajgana s jajima nije nešto što bi spadalo u onu lakšu kategoriju, ali dva kuvana belanca su sasvim dovoljna kao gorivo da biste vežbali u teretani ili trčali.

Kristin kaže da je održavala potreban nivo energije tokom svog treninga, za razliku od pada energije koju doživljava nakon konzumiranja ugljenih hidrata, poput banane ili tosta.

Pixabay

Belanca su joj bila prilično dosadna

– Mogu danima jesti cela jaja da mi ne dosade, ali ne belanca? Vrlo brzo postanu naporna. Iako bih pomislila da je ovo savršena neutralna osnova za bilo koji doručak, bilo mi je veoma teško da održavam raznolikost i zanimljivost obroka priznaje Kristin.

Stvari bi se pogoršale kada biste ih pokušali mešati sa nečim poput ovsa, banana, mleka, cimeta i slično. Jednostavno, to nije moglo da zadovolji njen ukus. Takođe, njihova struktura je često gumasta, pa nisu neka senzacija ispod zuba.

Nedostajala su joj žumanca

Od ukusa, preko teksture do boje, za Kristin žumanca čine nešto što doručak čini zadovoljavajućim i posebnim, a pored toga, nedostajalo joj je i hranljivih sastojaka koje bi inače dobijala iz njih, poput vitamina B, E D, gvožđa, cinka i kolina.

Ansel upozorava da iako je poznato da su belanca manje kalorična i puni proteina, vaše telo će dobiti više energije ako jedete i žumance. Takođe će vam dati dodatnih pet grama masti, što će vas držati sitim duže od samih belanaca.

Foto: Profimedia

Potrošila sam puno jaja

Kristin se žalila na količinu jaja koja je bacila, bez obzira na to što je žumanca pokušala da upotrebi u drugim receptima.

Na kraju testa, ona je ipak odlučila da se vrati sa celim jajima, ali je zadržala naviku da uzima belanca od dva kuvana jajeta pre treninga!

možda će vas i ovo zanimati

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi