Žene su sklonije problemima s mentalnim zdravljem od muškaraca ukoliko se nepravilno hrane

25.08.2021

09:28 >> 09:54

0

Autor: D. R.

Mentalni poremećaji kod žena usko su povezani sa načinom ishrane

Žene su sklonije problemima s mentalnim zdravljem od muškaraca ukoliko se nepravilno hrane
Pixabay

Izreka – Ono si što jedeš je tačna, ali još je tačnija ona koja glasi – Kako jedeš tako se i osećaš. Naime, veza između ishrane i raspoloženja odavno je utvrđena, ali nije zgoreg i podsetiti.

Nova studija objavljena u “Journal of Personalized Medicine” otkrila je da neke specifične prehrambene navike mogu da imaju značajan uticaj na mentalnu dobrobit.

Pročitajte još

Četiri prehrambene navike koje mogu negativno da utiču na mentalno stanje

Studija je poredila starije muškarace i starije žene, te zaključila da će starije žene verovatnije imati jaču povezanost između mentalnog zdravlja i ishrane – a posebno moraju da paze na ova četiri stavke:

– Brza hrana, preskakanje doručka, kofein i hrana s visokim glikemijskim indeksom su povezani s mentalnim poremećajima kod zrelih žena – objašnjava autorka studije Lina Begdaš, docent za zdravstvene i velnes studije.

Pexels

Treba li doručkovati ili ne, izaziva burne rasprave, ali ostale tri navike koje Lina spominje nisu uopšte iznenađujuće. Anksioznost je česta nuspojava konzumiranja previše kofeina, hrana s visokim glikemijskim indeksom verovatno će uzrokovati nagle skokove i padove šećera u krvi koji bi mogli da utiču na raspoloženje, a brza hrana nije baš poznata kao hranljivo gorivo za telo, pa tako nije dobra ni za um.

Iako je mnoštvo prethodnih istraživanja proučavalo vezu između ishrane i mentalnog zdravlja, Lina se nadala da će ovom studijom biti utvrđeno može li prilagođavanje ishrane i životnih uslova da poboljša mentalnu dobrobit.

– Zanimljivo je da smo otkrili da je za nezdrave navike u ishrani nivo mentalnih tegoba bio viši kod žena nego kod muškaraca – izjavila je – što znači da bi žene trebalo dvaput da razmisle o tome kako se prehrambene navike odražavaju na njihovu dobrobit.

Pexels

Ponašanja koja mogu poboljšati mentalnu dobrobit

Istraživači su takođe primetili da se uvođenje nekih zdravih navika može uspešno suprotstaviti lošim činiocima nepravilne ishrane.

– Pronašli smo vezu između zdrave ishrane, pridržavanje zdravih prehrambenih navika, vežbanja i mentalne dobrobiti – objašnjava ona.

Vežbanje takođe značajno smanjuje negativne uticaje nepravilne ishrane na mentalno zdravlje, a posebno na negativne uticaje brze hrane i hrane s visokim glikemijskim indeksom. Određena hrana, poput voća i tamnozelenog lisnatog povrća je isto imala pozitivnu povezanost s mentalnom dobrobiti.

Pexels/ Andrea Piacquadio

Na temelju ovog istraživanja utvrđeno je da svakodnevne intervencije poput bolje ishrane i pravilnijeg kretanja mogu da budu najbolja prva linija u borbi za mentalnu dobrobit.

Podaci iz ove studije mogu da se koristite kao pomoć zdravstvenim radnicima da detaljnije prilagode svoje preporuke pacijentima, piše “Mbg”.

Pročitajte još

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi