Čašica rakije nakon jela: Da li je alkohol posle obroka zaista dobar za probavu?

04.03.2022

06:37

0

Neki ljudi ne mogu ni da jedu ako znaju da nakon toga neće eksirati čašicu

Čašica rakije nakon jela: Da li je alkohol posle obroka zaista dobar za probavu?
Profimedia

Već smo od naših baka i dedova čuli da čašica rakije nakon jela „počisti želudac“, kažu i da je dobra onda kad vam je u želucu teško, mučno...

Međutim, da li je to zaista istina? Otkrićemo vam da li je li takozvani digestiv nakon jela samo mit.

Malo šunke i sira, zatim veliki tanjir testenine sa sosom i puno parmezana, a za desert nešto jako ukusno s puno čokolade... Kad smo se počastili s ovako raskošnom večerom, neugodan osećaj sitosti (tj. prejedenosti) obično ne čeka dugo.

Naime, masna i visokokalorična hrana može žestoko opteretiti naš želudac. Mnogi tada rado zgrabe rakiju za probavu. Međutim, da li je alkohol zaista bitan nakon ovakve gozbe ili je to samo još jedan mit o alkoholnim pićima?

Foto: Pixabay/Daniel Friesenecker
 

Digestivna rakija nakon obilnog obroka?
Bolje ne!

Medicina ima jasan odgovor na ovo pitanje: digestivna rakija je mit jer alkohol definitivno nema probavni učinak. Istraživanje Univerzitetske bolnice u Cirihu uspelo je to i dokazati: nakon tradicionalnog fondua od švajcarskog sira, koji je bio poslužen s belim vinom ili crnim čajem, učesnici su jednom popili rakiju, a drugi put vodu. Rezultat istraživanja: alkohol usporava probavu, a to se odnosi i na belo vino i na rakiju. U dane kada su ispitanici pili čaj ili vodu uz fondu ili nakon njega, varili su raskošan obrok mnogo brže nego uz alkoholno piće.

Dakle, nije bilo ni traga „čišćenju želuca“ koje su obećavali baka i deka s rakijom (ili vinom).

- Nema naučnih dokaza da rakija za probavu zaista ima željeni učinak - objašnjava Antje Gal, glasnogovornica Nemačkog društva za ishranu (DGE). Premda alkohol može podstaći proizvodnju želudačne kiseline, takođe sprečava pražnjenje organa za varenje.

- Percipirani učinak da alkohol čisti želudac verovatniji je zbog činjenice da ima blago narkotičko dejstvo - nastavlja Galova. - Tako se smanjuje neprijatan osećaj sitosti.

Pixabay/Rebecca Holm
 
Radije šetnja ili biljni čaj nakon obilnog obroka

Stoga, ako zaista želite da učinite nešto dobro za svoje zdravlje, recite ne rakiji i umesto toga otidite u kratku šetnju. Prema rečima Antje Galu, vežba zapravo podstiče probavu. Biljni čaj takođe može pomoći protiv neprijatnog osećaja sitosti ako ste pojeli previše ili uneli previše masnoće. Kamilica, anis i komorač olakšavaju rad gastrointestinalnog trakta.

Bonus video:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam