Danijela Biškup LILU Shoes za 24sedam: Kada vidim svoje kreacije cipela na ulici, radujem se kao dete

03.01.2021

18:20 >> 12:05

0

Brend koji već 20 godina vole žene svih godina i stilova

Danijela Biškup LILU Shoes za 24sedam: Kada vidim svoje kreacije cipela na ulici, radujem se kao dete
Copyright Privatna arhiva/Andrej Mihailović

Uoči Nove godine i uopšte tokom praznika većina žena poželi nešto novo u svom garderoberu i cipelarniku, a poznato je da mnogo žena opčinjeno cipelama. A kada pomenemo domaće cipele, na pamet nam odmah pada LILU Shoes, jedan od najpoznatijih domaćih brendova obuće, i Danijela Biškup, dizajnerka koja taj brend već 20 godina stvara i razvija. I čije su cipele već godinama najpopularnije u gradu, budući da su sa modne piste sišle na ulicu, gde se mogu videti na nogama žena najrazličitijih dobi i stilova. Ona kreira i tašne, a stoji iza koncepta „Choose Your Identity“, jer smatra da je svaka žena jedna jedina i neponovljiva.

Sa dizajnerkom smo pričali o cipelama i pandemiji, ali o tome zašto je važno da podržimo domaće modne kreatore, koji bi i u svetu postigli uspeh samo da nema administrativnih prepreka.

Možda će vas i ovo zanimati

Danijela, za početak, šta vam je najteže palo kao čoveku, a šta kao umetniku tokom  pandemije koja se baš odužila?

– Što se tiče vanrednih i stresnih situacija, ja sam osoba koja se ponaša u skladu sa datim trenutkom. Ako treba da se pazimo, ja se pazim, ako je situacija takva da je posao u problemu, ja gledam da probleme svedem na minimum i reagujem odmah. Naravno, što se posla tiče, deo rešenja je bio u tome što sam neke troškove smanjila, radim samo ono što je bitno i prodajno, sve što je nesigurno ostavila sam za kasnije. Radim, jer i u tome je spas od svega šta nam se događa. Samo jednom dnevno pročitam ili pogledam osnovne vesti i uopšte ne gledam TV niti čitam bilo šta što je aktuelno i opterećujuće, samo eventualno filmove ili serije, ili zanimljive emisije na inostranim kanalima. To me održava da budem normalna. Kada je u pitanju kreativnost, to mi nikada ne nedostaje, tako i sada, već planiram kakva će biti kolekcija proleće-leto 2021, samo sada sa malo više opreza i taktike.

 Jeste li od kreativaca koji su više stvarali ili ste pak imali blokadu?

– Kada smo bili potpuno zatvoreni, tada nisam kreirala. To mi je tada bilo skoro pa neprimereno a i tehnički skoro nemoguće. Plus, ništa nije radilo, nema prodaje, zaposleni na pauzi. Pored toga, imala sam i privatnu situaciju, koja je moju pažnju usmerila na oporavak najbližih i funkcionisanje u krugu porodice.

Kako vam iz ove perspektive izgleda budućnost mode?

– Čovek je, srećom, prilagodljivo biće. A tako je i moda verujem prilagodljiva. U prirodi čoveka je da se snađe i bori za opstanak.
To se vidi i po tome da čim se malo opuste mere, odmah se sve za dan-dva vrati u normalu. Nadam se samo da će to čoveka bar malo naterati da razmlisli o greškama koje čini i na taj način šteti planeti, a tako i sebi. Pored toga, sada smo probali sve opcije online prodaje i kupovine, i sad nam je lakše da samo nastavimo u tom pravcu jer je to mnogim našim firmama velika šansa da proširimo tržište. Nažalost, i dalje ostaju problemi sa prevelikim dažbinama i carinom kada želimo da prodamo robu u EU, i to će ostati sve dok ne uđemo u tu zajednicu. Ovo nije pitanje politike već ekonomije. Većini srpskih firmi bi značilo novo tržište veličine EU. Samo što kupci iz EU nisu oduševljeni kad shvate da uz kupljene cipele moraju da plate i carinu i transport i PDV.

Na koji način ovih meseci izlazite na kraj s proizvodnjom?

– U suštini, nemam problema s proizvodnjom jer obuću izrađujem u okviru svoje proizvodnje i to su uglavnom radnici koji su zaposleni u mojoj firmi ili uslužne male radionice sa kojima sarađujem neprekidno skoro 20 godina.

Vaš brend postoji već dve decenije, a vaše cipele su iz sezone u sezonu sve popularnije. Kako uspevate da održite korak, šta vas tako dugo drži na vrhuncu inspiracije?

– Stalno imam neke nove izazove. Volim da radim kolekcije i modele koje i sama nosim i razumem mušterije. Radim ono što mi se sviđa i to je najlepši deo ovog teškog posla. Proizvodnja nije ni lepa ni prijatna jer ima puno tehničkih poteškoća i izazova kod proizvodnje obuće i to obuhvata veći deo mog posla, a nije nimalo kreativan. Ali jeste neophodan. Ono što me gura napred jeste što sebi stalno postavljam nove ciljeve koje želim da ispunim. Posebno mi se dopalo što su u komentaru na poslednju kolekciju prikazanu na „Belgrade Fashion Weeku“ sada u oktobru stoji da je „dualnost aksesoara koje dizajniram razlog njihove neverovatne popularnosti“. I to jeste suština. Ja radim modele koje rado nose žene različitih stilova i godina.

I kako se osećate kad na svakom koraku vidite vaše mašte delo?

– Uzbuđeno, kao dete. Iskreno se radujem.

Naziv vašeg brenda LILU Shoes vezan je za junakinju Lilu (Leeloo), koju je Mila Jovović odigrala u „Petom elementu“. Kako je ta junakinja izvršila uticaj na vas? Mislite da su cipele tajni peti element, ono nešto u stilu jedne žene ili je pak nešto drugo posredi?

– Peti element je LJUBAV, bez koje nema života. Ona je pokretač i magija, i sve. Lilu u filmu je baš to. Zato me je i inspirisala. Cipele su neverovatno ali odavno vrlo bitan element u stajlingu svake žene. Magija je valjda i zato što na njima stojimo, one su naš oslonac i od njih sve počinje. Cipele nam daju stav. Žena u istom stajlingu može da promeni obuću i da tako promeni i čitav izgled. Haljina uz patike ili visoke štikle… žena je u ta dva slučaja potpuno drugačija zbog obuće.

LILU Shoes je i prostorno vezan za brend JSP sestara Svetlane i Jelene Proković u studiju „Identity“, a vaše cipele se savršeno uklapaju s njihovim modelima. Šta je to koncept „Choose Your Identity“?

– Iako je IDENTITY nastao kao potreba i pomoć da mi, tada mladi dizajneri, smanjimo troškove deleći ono najgore, kao što su kirije, plate i računi, vremenom smo postale i prijateljice i zajedno se razvijale i razvijamo se. Sigurno i utičemo međusobno jedni na druge. Kreatori često ne shvataju da tu nema konkurencije, nego samo šansa da se inspirišemo i da se pomognemo međusobno. Proizvodnja i moda su težak posao i naš uspeh je sigurno potpomognut time. „Choose Your Identity“ je slogan koje je smislila Svetlana Proković kada smo započele akciju događaja kada na kraju godine okupljamo naše prijatelje, mušterije i poklonike našeg rada. Doduše, sada je ta akcija na pauzi dok se ne vratimo nekom normalnom ritmu. Cela ta igra reči koja se vezuje i za ime naše radnje je suština. Svaka žena treba da izabere svoj identitet, da bude posebna jer ona i jeste posebna i nikako ne treba da izgleda kao većina žena.

Kako će izgledati cipele na proleće 2021? Šta nam novo pripremate?

– Biće jednostavne i jako elegantne, ali i udobne u isto vreme. Radila sam neke nove forme i kalupe, stigle su i nove štikle, tako da će oblici sada biti potpuno drugačiji od prethodnih modela.

Koji brend cipela volite da nosite kada ne nosite one koje vi kreirate?

– Poslednjih godina baš nosim svoje kreacije, jer stvarno imam raznovrsne modele, pa nemam potrebu da kupim nešto drugo. Što ne znači da neću kupiti neki tuđ model ako mi se dopadne ili mi zatreba.

Dajte nam neku preporuku za čizme ili cipele za početak nove 2021? Šta iz vašeg asortimana preporučujete za izlazak?

– Moja preporuka za praznične noći je da se sedi kod kuće ili izađe u neku šetnju, pošto će vreme oko Nove godine biti lepo i toplo. Možemo da učinimo da ova Nova godina bude drugačija i posebna, a ne da je pamtimo samo po lošem. Naravno, sve uz mere zaštite. Tako će biti i sa obućom. Sve je dozvoljeno ako je ideja da vam je lepo i da nešto može da vam poboljša raspoloženje posle teške godine. Zato, opustite se jer je sve dozvoljeno i neka sve sija ovih dana.

I za kraj, hajde da pošaljemo neku poruku čitaocima portala 24sedam i da im kažemo zašto je važno i lepo da podrže domaću modnu scenu.

– Zato što je važno da se drže parole „Choose Your Identity“. Svaka žena je posebna, svaki čovek je poseban. Moda daje mogućnost da se to istakne. Mislim da je tu leži šansa i za domaće kreatore. A i za žene – da shvate da su posebne i neponovljive.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike