Barbika je influenserka već šest decenija: Najpopularnija lutka na svetu danas puni 62 godine

09.03.2021

14:55 >> 13:47

0

Autor: Z. A.

Mnogo žena podvrglo se operacijama kako bi ličile na nju

Barbika je influenserka već šest decenija: Najpopularnija lutka na svetu danas puni 62 godine
Copyright Instagram: @barbiestyle

Gotovo da ne postoji devojčica na svetu koja nije imala Barbiku. Iako su postojale i druge lutke, neke čak slične čuvenoj plavuši, zadržale su se tek godinu-dve i potom nestale. A Barbi? Ona je na tronu već šest decenija, i dalje moderna kao kada se pojavila. I ona nije samo igračka, s vremenom je postala ideal mnogim devojčicama, čak toliko da su kao odrasle žene otišle pod nož kako bi ličile na svoju omiljenu lutku iz detinjstva.

Najpoznatija kao Barbi, Barbara Milisent Roberts, danas puni 62 godine. Od svog debija 1959. godine, u danas kultnom crno-belom kupaćem kostimu, postala je svetska senzacija.

Uprkos sve većoj konkurenciji, Barbi se godišnje proda u 58 miliona primeraka u više od 150 zemalja. Lutka Barbi poznata je poput „koka-kole“ ili „Mekdonaldsa“, a najpoznatija i najdugovečnija je od svih igračaka.

„Matelov“ brend Barbi je ogroman izvor prihoda, a prema finansijskom izveštaju iz 2019. godine – samo te godine zarada na lutki bila je neverovatnih 1,16 milijardi dolara.

Šezdeset godina ogroman je broj u industriji igračaka gde, u današnje vreme, uspeh igračke potraje između tri i pet godina, ponosno ističe Nejtan Bajnard, globalni direktor marketinga za lutku Barbi.

Uprkos sve većoj konkurenciji, Barbi se proda u 58 miliona primeraka u više od 150 zemalja. Brend Barbi lutke poznat je poput „koka-kole“ ili „Mekdonaldsa“, istaknuo je Bajnard za irski „The Journal“.

Njena je „majka“ Rut Hendler, suosnivačica kompanije „Matel“, kojoj je ideja za lutku sinula dok je gledala svoju kćerku kako se igra papirnatim lutkama za koje je zamišljala da su odrasle žene.

– Njea kćer Barbara imala je ograničen izbor igračaka i jedinu ulogu koju je mogla zamišljati bila je uloga majke. Sin joj je pak mogao zamišljati da je astronaut, kauboj ili pilot – rekao je Nejtan Bajnard.

Tako je stvorena Barbi (nadimak njene ćerke), odrasla lutka feminiziranog oblika koja je „devojčicama trebalo da pokaže da mogu postati šta god požele“. U ono vreme to je bila šokantna ideja koja je postigla trenutni uspeh s prodatih 300.000 lutaka u prvoj godini, dodao je Bajnard.

Barbi nije uspešna samo na policama prodavnica igračaka. Na Instagramu je postala „influenserka“, a prate je milioni ljudi, objašnjavaju proizvođači lutke.

Kako bi nahranila dečju maštu i proizvodnu liniju, Barbi već dugo ima svoj identitet. Puno ime joj je Barbi Milisent Roberts, a dolazi iz izmišljenog grada Vilousa. Poslednjih nekoliko godina se direktno obraćala deci kako bi razgovarala s njima o njihovim životima i temama koje smatra važnim za današnje devojčice.

možda će vas i ovo zanimati

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike