„Šanel 5“ je za 100. rođendan dobio dijamante: Kako je nastala „petica“ koja je u svemu bila prva

03.06.2021

10:45 >> 10:59

0

Autor: Z. A.

Kolekcija nakita u srcu ima dijamant od 55,55 karata, zato što se zna koji je bio srećni broj modne vizionarke Koko

„Šanel 5“ je za 100. rođendan dobio dijamante: Kako je nastala „petica“ koja je u svemu bila prva
Copyright Profimedia

Gabrijela Koko Šanel bila je prva osoba na svetu koja je lično reklamirala svoj parfem. Naslonjena na kamin svog apartmana u pariskom hotelu „Ric“ i time je probila led. U krevetu istog apartmana snimljena je 1952. Marilin Monro i tada izgovorila kultnu rečenicu da u krevetu nosi samo „šanel 5“.

Povodom stogodišnjice legendarnog mirisa „šanel 5“ (Chanel No.5) predstavljena je kolekcija nakita posvećena parfemu. Direktor Studija za izradu finog nakita slavne kuće „Šanel“ spojio je dijamante s idejom o mirisu.

Gabrijela Šanel približila je ova dva svemira i usredsredila se na odvažnost i potragu za savršenstvom. Želeo sam ponovo da otkrijem taj njen kreativni gest, koji je zapravo putovanje kroz kreaciju parfema, od arhitekture bočice do olfaktivne eksplozije mirisa – izjavio je Patris Lugiru.
Ogrlica koja nosi ime „Collection no.5“ u srcu ima dijamant od 55,55 karata.

Chanel

Dijamant je okružen dijamantima manjeg oblika, 104 su okrugla, 42 su ovalna. Naravno, u centru svemira je ta famozna petica, broj za koji je Gabrijela Šanel smatrala da joj donosi sreću.

Chanel

U skladu s time, Koko je „Peticu“ predstavila u butiku u pariskoj ulici Kambon, 5. dana u 5. mesecu 1921. godine. Bio je to prvi parfem koji je nosio ime nekog modnog dizajnera, na svakoj bočici bilo je njeno ime, što je za ono vreme bila revolucija. Uloga mirisa nastavljala se na njenu viziju u vezi sa odevanjem, a to je oslobađanje od svih ograničenja na koje žena nailazi u društvu, na slobodu uma i načina života, kao i individualnost u svakom smislu.

Naravno, te ideje su i danas aktuelne, moderne, što dokazuje da je Koko bila vizionarka i hrabra žena.

Želela je da miris bude apstraktan jer su u to doba parfemi isticali tek jedan cvet, bili su jednostavni i očekivani. Ernest Beo osmislio je kreativnu kompoziciju sa aldehidima, a ideju je pronašao na hladnoći severne Rusije. Hteo je da ulovi svežinu ledenog vazduha, čistoću nota i kreativnost ženstvenog buketa i, naravno, aldehida.

Chanel

Legenda kaže da je asistent parfimera Konstantin Verigin u laboratoriji slučajno sipao preveliku količinu aldehida u mešavinu, a Koko je, kad joj je Bo predstavio desetak bočica da izabere jednu, rekla – da, broj 5, to je savršen miris žene.

Osim mirisne formule, moderna i inovativna bila je sama bočica, u smislu jednostavnosti. Minimalizam nije bio u duhu toga vremena, pa je Gabrijela i na tom polju osvojila dodatne poene za modernost.

Novotarija je bio i logo, dupli C na čepu. Pakovanje je 1959. godine ušlo u zbirku Muzeja moderne umetnosti u Njujorku, a tokom osamdesetih Endi Vorhol bočicu je iskoristio kao motiv.

Novina je bilo i to što na prvom oglasu, fotografiji koju je potpisao Fransoa Kolar, Koko stoji naslonjena na kamin u svom apartmanu u „Ricu“, prestižnom hotelu koji je godinama bio njen dom.

Chanel

I danas „Ric“ ima luksuzni apartman „Coco Chanel“. U krevetu nije spavala, već se po njemu valjala legenda filmske scene Merilin Monro.

Chanel

Naime, jedna od najpoznatijih reklama na svetu je ona na kojoj Merlinka leži omotana u čaršave i kaže – u krevetu ne nosim ništa osim „šanela 5“.
U to doba, 1952. godine, Merilin je bila megazvezda sveta, a time je u sam vrh stigao i taj parfem.

Zlatno doba „Petice“ bilo je i tokom šezdesetih, kad su slavne dame bile super začini dobrih kampanja. Tada su se s mirisom slikale dame poput Ali Makgro, Loren Haton, Katrin Denev, kasnije Nikol Kidman. Fotografisali su ih takođe moćni velikani fotografije i režije kao što su Ričard Avedon, Patrik Demaršelje, Helmut Njutn, Ridli Skot i Baz Lurman.

Chanel

Svakako, to je mirisu dalo još veću popularnost i vidljivost na tržištu, što zapravo znači komercijalni uspeh.

Godine 2020. zaštitno lice parfema bila je francuska glumica Marion Kotjar.

Sve to, od samih početaka, otkriva ne samo vizionarski duh same Gabrijele već i njenih saradnika i naslednika. A oni su čitav jedan vek uspeli da održe živom ovu mirisnu priču, piše diva.vecernji.hr.

možda će vas i ovo zanimati

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike