Marta Miljanić priznaje da nije znala za koju priliku će Lejdi Gaga obući jaknu sa njenim potpisom, kao i da je kod nas moda na aparatima

01.11.2020

19:30 >> 19:19

0

Jedan grad uticao je na njen modni izraz, a uveliko priprema novu kolekciju za koju misli da će biti kruna karijere

Marta Miljanić priznaje da nije znala za koju priliku će Lejdi Gaga obući jaknu sa njenim potpisom, kao i da je kod nas moda na aparatima
Marta Miljanić i Lejdi Gaga, Foto: Luka Ukropina i Printscreen

Nikada nije bila u Americi, a ostvarila je američki san. Pošto je obukla Lejdi Gagu za gostovanje u jednoj emisiji na CBS-u, sve je medijski eksplodiralo, a Marta Miljanić priznaje da nije bila spremna za toliku pažnju. U Srbiji je postigla sve što je mogla, a u Amsterdamu otkrila sebe i potpuno novu dimenziju slobode, što je značajno odredilo njen put i stvaralaštvo. Svesna je da je u našoj zemlji moda na aparatima jer prve redove na revijama zauzimaju pogrešni ljudi. Treći čin njene kolekcije “Bad religion” stiže sledeće godine i kako kaže, biće kruna njene karijere.

Deset godina vredno radite i prisutni ste u svetu mode. Šta vam je najveća satisfakcija, da li to što je Lejdi Gaga ponela vaš komad ili možda nešto drugo?

-Najveća satisfakcija leži u tome što sam uspela da na neki način svoj dizajn probijem na strano tržište. Još više sam ponosna na sebe jer sam to postigla sama svojim trudom i radom. Na tome sam radila poslednje tri godine i srećna sam što mi se trud isplatio. Lejdi Gaga je, na neki način, nagrada za moj trud, rad i posvećenost, ali i za upornost da istrajem na svom cilju i bila je logičan sled okolnosti. Ovo govorim jer, zaista, nije lako postići ili doći do toga i potrebno je puno rada, vere i strpljenja.

Printscreen

Kako je došlo do te saradnje i volela bih da mi kažete kako ste se osećali povodom cele priče?

-Već godinu dana izlažem svoje kolekcije u jednom šourumu u LA. Prema informacijama koje imam, njen kreativni tim je došao u šourum između ostalog su izabrali kožnu jaknu sa lancima koju sam redizajnirala u saradnji sa brendom iz Los Anđelesa “Dulce Bestia.” Nisam znala da li su jaknu uzeli za neko slikanje ili snimanje. Saznala sam dan pred intervju za CBS News da će jaknu nositi za potrebe tog intervjua. Bila sam ponosna na sebe jer sam uspela da ostvarim ono o čemu sam sanjala skoro od početka karijere, a to je proboj na inostrano tržište i saradnja sa stranim zvezdama. Lejdi Gaga nije jedina zvezda koja je nosila moje modele. Tu su glumica: Catherine McNamara, Ally Brooke iz Fifth Harmony,zvezda Netflixovog filma ‘’Tall Girl’’ Ava Michelle, Andreja Pejić, Kira Kosarin i mnogi drugi.

Sve ovo što danas stvaram je zahvaljujući Amsterdamu, njegovim divnim ulicama, ljudima, muzejima, slobodi. To je grad u kom granice ne postoje i koji je u potpunosti oslobođen predrasuda. Grad slobode, gde možete da budete sve.

Koliko su to mediji kod nas prepoznali i adekvatno ispratili?

-Očekivala sam do neke mere zainteresovanost za vest da je Lejdi Gaga obukla moj model, da su ostale zvezde takođe nosile moje modele i da je moj rad objavljivan u mnogim stranim magazinima, ali sve je premašilo moja očekivanja i otišlo mnogo dalje nego što sam mislila da će. Na društvenim mrežama je bila ista situacija. Ne želim da zvučim kao da se žalim, jer se ne žalim, samo me je zateklo. Nisam bila spremna, u toj meri, na toliku medijsku zainteresovanost.

Marta Miljanić, Foto: Luka Ukropina

Stiče se utisak da je lojalnija konkurencija u svetu, nego kod nas i da tamo talentovani ljudi imaju veće šanse? Pokušajte da mi uporedite saradnju sa inostranim agencijama i našim…

-Ne mogu da napravim poređenje jer nemam sa čim. Kod nas nema agencija. Ne postoji adekvatno tržište koje bi funkcionisalo na način na koji bi trebalo da funkcioniše. Kod nas je modni svet na apartima. Održava se na dobroj volji dizajnera, kreativaca i zanatlija koji žele da stvaraju. Smatram da je to šteta jer imamo dosta talentovanih i kreativnih ljudi koje nema ko da podrži. Ako uzmemo na primer ,‘’Fashion Week,’’ bilo gde u svetu u prvim redovima sede bajeri, stilisti i novinari iz prestižnih magazina itd. Kod nas u prvim redovima uglavnom sede ljudi koji su došli da se slikaju i da budu viđeni. Meni kao dizajneru konkretno takvi ljudi nisu potrebni, jer oni nisu potencijalni klijenti ili saradnici, takođe nisu bilo čija ciljna grupa i smatram da su nepotrebni dizajnerima. Imala sam revije u inostranstvu tako da znam o čemu govorim. Stvar je u organizatorima, a kod nas ne postoji osoba koja bi to digla na viši nivo. Što se tiče inostranstva, mislim da se više ceni rad, kreativnost, znanje i umeće nego kod nas. Mnogo su otvoreniji za rad, saradnju i ne postoje predrasude.

Vulkan Mag: Raen Badua

Rekli ste da stvarate za ljude sa stavom. Koliko je za dizajnera važno da to što iskreira ponese neka harizmatična i posebna osoba?

-Smatram da je moj rad sam po sebi specifičan tako da verujem da takve ljude i privlači. Mada nema pravila, niti se vodim kada stvaram nekim stavom da su moji modeli namenjeni samo određenoj ciljnoj grupi. Moje modele može da nosi bilo ko kome se dopada moj dizajn.

Lepo je videti kada neko ko zaista razume to što radite zna to i da iznese na pravi način i na to bi se odnosila moja rečenica ‘’stvaram za ljude sa stavom’’.

Inspiracija vam je muzika? Šta slušate dok stvarate, a šta dok se opuštate?

-Za mene muzika je izvor života i inspiracije. Pratim neki svoj osećaj, tj. raspoloženje i u zavisnosti od toga napravim neku plejlistu, a nekada to ide spontano, pustim onako bilo šta. Nekad imam momenmte kada mi se samo sluša jedan izvođač ili jedan pravac. Moje stvaralaštvo se uglavnom zasniva na metal, goth i rock muzici (NIN, Sisters of Mercy, Deftones, Gojira, Ministry, Type O Negative, Pantera), mada nikada nisam bila vezana samo za jedan žanr. Volim da čujem i izvođače iz 80-tih poput Madone, Šer, Princa, Dejvida Bovija, Džordža Majkla, Majkla Džeksona itd. Jako su mi interesantne Bjork, Tori Amos i Pj Harvi bez kojih alternativna scena devedesetih ne bi bila to što jeste.
Od novijih izvođača izdvojila bih FKA Twigs, Grimes i Lanu Del Rey jer su mi privukle pažnju u muzičkom, vizuelnom i estetskom smislu.
Svaki dizajner bi trebalo da ima neki svoj potpis. Šta je vaš?

-Koža, crna boja i fetiš kultura iz koje vučem inspiraciju.

Koga biste od ljudi sa svetske, a koga od domaće scene voleli da vidite u svojim modelima?

-Što se tiče domaće scene ostvarila sam saradnju skoro sa svima i postigla sam sve. Najbolju saradnju (koja traje već godinama) imam sa Svetlanom Cecom Raznatovic, a volela bih da ostvarim saradnju sa Severinom i da zatvorim krug što se tiče domaće scene. Kada je u pitanju svetska scena reći ću samo jedno ime: Madona.

Kod nas je modni svet na apartima. Održava se na dobroj volji dizajnera, kreativaca i zanatlija koji žele da stvaraju. Smatram da je to šteta jer imamo dosta talentovanih i kreativnih ljudi koje nema ko da podrži. Ako uzmemo na primer ,‘’Fashion Week,’’ bilo gde u svetu u prvim redovima sede bajeri, stilisti i novinari iz prestižnih magazina itd. Kod nas u prvim redovima uglavnom sede ljudi koji su došli da se slikaju i da budu viđeni.

Koliko pratite svetsku modnu scenu i da li se oslanjate na trendove dok stvarate?

-Nikada nisam bila poklonik trendova, niti se moj rad bazirao na trendovima. Stvaram rasterećeno i pratim svoju intuiciju, ali to ne znači da ne znam i da nisam upućena šta se na svetskoj modnoj sceni dešava. Ne dopada mi se u kom pravcu ide modni svet i potrošačko društvo. Mislim da modni svet globalno tone u besmisao, neukus i ružnoću.

Koliko vam je Instagram važan u radu i prezentaciji?

-Instagram je postao  najvažnija društvena mreža i zahvaljujući Instagramu ostvarila sam mnoge saradnje sa inostranstvom. Preko instagrama je svet postao povezan i lakše se dolazi do bilo čega. Važno je imati dobar rad, sadržaj, prezentaciju i biti dosledan svom radu.

Da li je treći čin vaše nove kolekcije „Bad religion“ pri kraju i da li je i on dobio ime? I kada će i kako ljudi moći da ga vide?
-Treći čin moje kolekcije ‘’Bad Religion’’ je u procesu rada, ima ime i planiram sledeće godine da izbacim kolekciju. Još nije vreme da pričam o detaljima, ali se vrlo radujem ovom nastavku jer mislim da će, na neki način, biti vrhunac mog rada i kreativnosti.

U kom gradu biste voleli da živite i stvarate nekad u budućnosti?

-Amsterdam je za mene bio prekretnica što se tiče života, stvaralaštva i rada. Jedan od najlepših gradova koji mi je otvorio nove horizonte i u kom sam bolje i još više spoznala sebe. Sve ovo što danas stvaram je zahvaljujući Amsterdamu, njegovim divnim ulicama, ljudima, muzejima, slobodi. To je grad u kom granice ne postoje i koji je u potpunosti oslobođen predrasuda. Grad slobode, gde možete da budete sve. Nikada nisam bila u Americi i velika mi je želja da jednog dana odem tamo, da započnem neki novi život van Balkana. Interesantni su mi LA i NYC.

Saznaj više:

Ako ne pobedi Tramp, najviše će nam nedostajati Melanijine modne lekcije

Odlazak izuzetnog džentlmena: 5 stilskih lekcija ser Šona Konerija

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi