Danas se slavi Svetski dan čokolade: Najtraženiji antidepresiv uskoro će vredeti kao zlato

07.07.2021

12:55 >> 14:27

0

Autor: Z. A.

Poslednjih godina ukus potrošača biva sve istančaniji, a kakaovca je sve manje

Danas se slavi Svetski dan čokolade: Najtraženiji antidepresiv uskoro će vredeti kao zlato
Copyright Pexels

Šta je za vas čokolada? Čista energija, sreća, žudnja, strast, iskušenje… Eliksir ljubavi, afrodizijak, božanska hrana, piće bogova… Verujemo da je za neke ljude upravo to čokolada, koju su ljudi drevnih civilizacija, Asteci i Maje, koristili i kao novac. Njena vrednost raste iz mnogo razloga, a jedan od njih definitivno jeste efekat koji kod ljudi izaziva.

Sedmog jula obeležava se Svetski dan čokolade, omiljene poslastice mnogih ljudi. Srbija se pridružila brojnim zemljama koje slave ovaj dan, a nedavno je u srcu Beograda otvoren Muzej čokolade.

Najvredniji proizvod

U svetu se ovaj dan naziva još i Chocolate Day, a prema nekim izvorima, 7. jul je datum kada je oko 1550. godine čokolada stigla u Evropu. Nacionalni dan čokolade SAD slave 28. oktobra.

U svakom slučaju, ova poslastica ima ogromnu pažnju svetske populacije, a procenjuje se da bi njeno globalno tržište do 2028. trebalo da vredi neverovatnih 200,4 milijarde dolara.

Naime, svetsko čokoladno tržište ne prestaje da raste: u 2020. bilo je vredno 138,5 milijardi dolara, što sugeriše da će kroz sedam godina porasti 4,8 odsto (period od 2021. do 2028).

Pixabay

Jedan od najznačajnijih trendova koji pozitivno utiče na rast tržišta čokolade jeste impulsivno ponašanje potrošača, navodi Intrado. Naime, poslastičarnice sa proizvodima od čokolade, postavljene na prodajnim mestima u robnim kućama, šoping centrima i supermarketima, najpre će privući pažnju potrošača koji čekaju u redu i donose impulsivnu odluku da kupe čokoladu.

Proizvođači koriste atraktivne boje i dizajn pakovanja kako bi privukli potrošače i ubedili ih da kupe čokoladu. Sektor praktične hrane, koji uključuje kolače, torte, sladolede i slične proizvode, koristi čokoladu kao primarni sastojak. Širenje sektora te vrste hrane podstaklo je i prodaju čokolade.

Sve manje je kakaoa, a proizvođači iz Venecuele je švercuju u koferima na ekonomskim letovima

Na cenu čokolade takođe utiče i to što je sve manje kakaovca, pa se uzgajivači bore za opstanak magičnog zrnevlja.
Pre nekoliko godina svetski mediji su izvestili da kakaoa možda neće biti za 30-40 godina.

Pixabay

U jednom delu Južne Amerike, u Venecueli, usred velike ekonomske krize, ljudi su se okrenuli proizvodnji čokoladnih specijaliteta od čuvenog venecuelanskog kakaoa, jednog od najboljih na svetu, gde se godišnje proizvede oko 16.000 tona te biljke. Zato su čokoladne delicije od domaćeg kakaoa napravljene u skromnim kućnim uslovima, sa dodatkom voća ili začina, jedan od glavnih izvoznih proizvoda Venecuele.

To je žiteljima te države zlatna prilika kojoj na putu stoji samo birokratija, budući da ponekad na dozvolu za izvoz moraju da čekaju mesecima. Zato se čokolada iz Venecuele švercuje poput zlata ili dragog kamenja – do tržišta drugih zemalja i Evrope, do Belgije, Švajcarske (po čokoladi poznate) stiže tako što je ljudi prenose u koferima na ekonomskim letovima. Pa kilogram venecuelanske čokolade u ekskluzivnim radnjama u Parizu ili Tokiju košta gotovo 100 dolara.

možda će vas i ovo zanimati

Najtraženiji antidepresiv

Čokolada je hrana koja se najviše konzumira širom sveta. Utvrđeno je da jedenje čokolade, u umerenoj količini, pojačava serotonin koji smiruje mozak i pomaže kao antidepresiv. Takođe, podiže raspoloženje oslobađanjem endorfina u telu.

Pixabay

Čokolada danas dolazi u tri, odnosno četiri boje, u svim oblicima, veličinama i pakovanjima, kako bi se zadovoljili ukusi i zahtevi svih potrošača. Posebna pogodnost na tržištu je širok spektar primene, zbog čega je uvek dobra ideja započeti biznis upravo s ovom poslasticom – ako imate razvijenu strategiju i kapital.

Poslednjih godina velika je potražnja za tamnom čokoladom, dok se ukusi i preferencije potrošača neprestano razvijaju. Očekuje se da će globalno tržište čokolade znatno porasti zahvaljujući sezonskoj prodaji, kao i onoj vezanoj za proslave. Niš (niche) proizvodi od čokolade doneće povoljan uticaj na rast tržišta.

Kada je reč o samoj distribuciji, najveći udeo na tržištu, od 42 odsto, u 2020. imali su supermarketi i hipermarketi. Ovaj rast se može pripisati atraktivnim i jedinstvenim proizvodima koji se nude na takvim mestima, a interne promocije brendiranih vrhunskih čokolada dovele su do prodaje čokolade u velikim prodavnicama. Takođe, porasla je i prodaja putem interneta.

Profimedia

možda će vas zanimati

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike