Postoji razlog zašto se voće i povrće nalaze odmah na početku prodavnice, a mleko na samom kraju: Bićete iznenađeni

08.12.2022

13:56

0

Autor: Z. A.

Odlazak u prodavnicu po nekoliko neophodnih potrepština redovno se završi s mnogo većim iznosom potrošenog novca nego što je to bilo planirano

Postoji razlog zašto se voće i povrće nalaze odmah na početku prodavnice, a mleko na samom kraju: Bićete iznenađeni
Ilustracija - Copyright Pexels

Ako ste ikada ušli u supermarket po jedan artikl i izašli s kolicima punim stvari, niste jedini. Prodavnice mešovite robe imaju mnoštvo pametnih načina da navedu kupce da potroše više novca, piše Mental Floss.

Na primer, nije slučajnost da su skuplji artikli obično na policama tačno u visini očiju.

Takođe, nije uzalud to što mnoge cene završavaju sa 99. Budući da smo navikli da čitamo sleva nadesno, naši mozgovi ignorišu 99 i zaokružuju cenu. Umesto da nešto što košta 3,99 dinara smatramo kao četiri dinara, verovatnije je da ćemo imati utisak kao da košta tri dinara.

Tlocrti prodavnica takođe su strateški – i postoji razlog zašto se koji odeljak s proizvodima tako često nalazi napred. Kada uđete u radnju, teško je propustiti priliku napuniti svoju korpu šarenim nizom voća i povrća, koje blista od vode koja ih čini posebno svežima. Često prskanje vodom takođe doprinosi i njihovoj težini, a samim time i većoj ceni.

Pexels
Voće i povrće u prodavnici

- Svaki odeljak s proizvodima ima tendenciju da bude teatralno osvetljen, tako da sve izgleda bolje u radnji nego kada to donesete kući. Gotovo svaki supermarket zna da ćete kupovati više ako mogu pokrenuti vaše žlezde koje luče pljuvačku na rad - rekao je Pako Anderhil, autor knjige „Why We Buy: The Science of Shopping“ za Chicago Tribune još 2010. godine.

Kako tvrdi Anderhil, pekarski deo je obično blizu vrata iz istog razloga. A ako je prva stvar koju ćete učiniti natovariti se krastavcima, jabukama i drugim zdravim opcijama, možda ćete osećati da imate pravo da pokupite nešto manje zdravo za jelo kako dalje prolazite kroz prostor prodavnice.

Pexels
Voće i povrće u prodavnici

Supermarketi imaju metode koje će vas naterati da pokrijete što je više moguće odeljaka prilikom kupovine. Jedan od njih je postavljanje odeljka s mlečnim proizvodima u zadnji deo prodavnice, tako da će svaki kupac s mlekom, jajima, maslacem ili nekim drugim osnovnim mlečnim proizvodom na svom spisku morati da prođe pored mnoštva drugih odeljaka na svom putu pazarenja.


Tako razmišljaju marketinški mozgovi, tako mi trošimo novce bez razmišljanja.
Pexels
Voće i povrće u prodavnici

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike