Koji automobili troše više, a koji manje od fabričkih podataka?

16.09.2021

08:25 >> 08:26

0

Postoji značajna razlika u potrošnji u odnosu na ono što kažu proizvođači

Koji automobili troše više, a koji manje od fabričkih podataka?
Copyright Pexels

Sigurno se i vama čini da se lampica za rezervu uključuje svaki čas. Koliko god sabirali i oduzimali nešto se ne uklapa sa onim koliko bi trebalo da troši vaš automobil.

I u pravu ste. Britanski WhatCar sproveo je veliko testiranje i istraživanje automobila i njihove potrošnje, odnosno razlika u odnosu na zvaničnu potrošnju.

pročitajte još

Novi zvanični WLTP test koji je aktuelan od 2019. godine, mnogo je bliži istini od prethodno korišćenog NEDC testa.

Automobili koje su testirali Britanci imali su u proseku 6,3 odsto lošije rezultate nego na zvaničnom testu koji Evropska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju.

Poređenja radi, razlika u slučaju starijeg, NEDC ciklusa bila je čak 20,2 odsto u prethodnim testovima koje je sproveo WhatCar.

To znači da se sada možete više osloniti na podatke o potrošnji koje saopštavaju proizvođači automobila.

Kao i drugi testovi, i ovaj koji je sproveo WhatCar obavljen je u laboratorijskim uslovima, ali je baziran na realnoj vožnji kroz gradove, sela, kao i po auto-putevima, odnosno još je realniji i bliži stvarnim uslovima saobraćaja od WLTP testa.

Foto: Pixabay/ 楓 陳

A ono što je sve zapanjilo je činjenica da je nekoliko automobila u studiji postiglo još ekonomičniji rezultat od zvaničnih podataka.

Ovo je pet najboljih rezultata:

5. Honda Civic Type R

Vrlo upečatljivo peto mesto Honde Civic Type R. Sportski automobil sa 320 KS pokazao se 9,2 odsto ekonomičnijim nego na WLTP testu, nešto što ne biste očekivali od tako snažnog modela.

4. Dacia Duster

Odmah ispred Civica nalazi se Dacia Duster sa benzinskim motorom od 130 KS.

Dacije su već poznate po tome koliko pružaju za uložen novac, a ekonomičnost 1.3-litarskog motora je dodatni plus za Duster.

Automobil troši 10,1 odsto manje od fabrički navedenog.

Profimedia

3. Volkswagen Up!

Mali, lagani gradski automobil koji ima 10,5 odsto bolji rezultat nego na zvaničnim testovima.

Up! je inače najekonomičniji model na ovoj listi.

2. Honda CR-V (hibrid)

Na drugom mestu nalazimo jedan hibrid, i to opet Hondu.

CR-V je na WhatCar testu 12,3 odsto ekonomičniji u odnosu na zvanične podatke.

1. Ford Ranger Pick-up

Testovi naravno pokazuju da nije najekonomičniji, to prema svojoj građi, masi i snažnom dizel motoru ne može ni da bude, ali kako tvrdi WhatCar u praksi postiže čak 18,6 odsto bolje rezultate nego na zvaničnim testovima.

Ovi automobili troše više u stvarnim uslovima saobraćaja:

5. Audi A3 limuzina

Audi A3 sedan imao je 16 odsto manje uspeha od onoga što su testovi obećavali, ako se odlučite za 35 TFSI.

4. Renault Clio

Upečatljivije je, međutim, da na spisku vidimo i brojne hibride. Na primer, četvrto mesto zauzima Renault Clio sa hibridnim pogonom koji je trošio 19,6 odsto više od navedene potrošnje po WLTP-u.

Profimedia

3. Ford Fiesta

Na trećem mestu nalazi se Ford Fiesta s 1.0 benzinskim motorom i 155 KS.

Kao i A3, ovaj Ford ima prilično snažan motor koji je u WhatCar testu trošio dvadesetak odsto više goriva nego u fabričkim specifikacijama.

2. Suzuki Swace Hybrid (“prepakovana” Toyota Corolla karavan sa Suzikijevom značkom)

I na pretposlednjem mestu je hibrid, Suzuki Swace, koji je postigao 21,6 odsto lošiji rezultat od svog WLTP testa.

1. BMW 420d

Veliki gubitnik na testu je BMW 420d. Prema WhatCar testu, razlika u potrošnji je čak 26,4 procenata više od navedenog, piše Revija Hak.

pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike