Prodaje se „Porsche 911 Carrera RSR 3.0“ narko-bosa Pabla Eskobara za 2,2 miliona dolara

11.03.2021

10:40 >> 09:42

0

Automobil ima veoma zanimljivu istoriju

Prodaje se „Porsche 911 Carrera RSR 3.0“ narko-bosa Pabla Eskobara za 2,2 miliona dolara
Copyright Porsche

Trkački „Porsche 911 Carrera RSR 3.0“ iz 1974., nekada u vlasništvu kolumbijskog narko-bosa Pabla Eskobara, pojavio se na tržištu po ceni od 2,2 miliona američkih dolara.

Ovaj kultni „Porsche“ dizajniran je i napravljen za američko takmičenje IROC (International Race of Champions) 1974. godine, gde ga je vozio nekadašnji vozač Formule 1 Emerson Fitipaldi. Kako piše Jutarnji.hr, nakon završetka te serije za koju je bilo napravljeno samo 15 primeraka, Fitipaldijev bolid kupio je Rodžer Penske, američki preduzetnik u profesionalnim auto-trkama i sam nekada trkač, kao i vlasnik tima poput Team Penske, DJR Team Penske…

Auto koji se sada prodaje, međutim, krajem sedamdesetih je nekako završio u Kolumbiji u vlasništvu notornog kolumbijskog narko-bosa Pabla Eskobara.

Mnogi to možda ne znaju, ali Pablo Eskobar je učestvovao na mnogim trkama automobila. Recimo, učestovao je na popularnom kolumbijskom Copa Renault 4, gde je nakon šest trka čak zauzeo drugo mesto. Automobil kojim se često trkao bio i je konkretni „Porsche 911 RSR“ iz 1974. godine, ali koji je prerađen u „Slantnose“ varijantu u stilu „Porschea 935“, s karakterističnim bojama „Martini Racing“.

Porsche

Ovaj automobil zanimljive istorije i još zanimljivijeg vlasnika sada prodaje trgovac „Atlantis Motor Group“ sa Floride (SAD).
Kultni 911 RSR 3.0 je nakon Eskobarove smrti 1993. stajao u jednom skladištu, a zatim je dvehiljaditih vraćen u SAD, gde je bio profesionalno restauriran i vraćen u besprekorno stanje – u izvorni oblik Fitipaldijeve trkačke mašine, uključujući IROC „livreju“. Uz auto dolazi originalna dokumentacija „Volkswagena USA“, „Penske Productionsa“ i „North Lake Porschea“.

Trkački vazduhom hlađeni 3,0 litarski bokser u 911 RSR 3.0 varijanti iz 1974. postizao je 321 KS i koštao je dvostruko u odnosu na najsnažniji serijski „Porsche 911 2.7 RS“ tog vremena. To je bio ozbiljan takmičarski model i bolid koji je dominirao u GT kategoriji, te pobeđivao na trkama širom sveta. Otkad je automobil restauriran do danas prešao je tek 362 kilometra.

možda će vas i ovo zanimati

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike