Dok se svi ne elektrifikuju: "911" je poslednji "porše" koji će se odreći mirisa benzina

23.03.2021

17:05 >> 13:26

0

Autor: K. Obradović

Kada biste baterije stavili pozadi, od njihove težine ne biste mogli da vozite automobil!

Dok se svi ne elektrifikuju: "911" je poslednji "porše" koji će se odreći mirisa benzina
Printscreen

Fanovi kultnog modela “911” mogu da odahnu. Iako je “Porše” već najavio da će do 2030. godine 80 odsto njegovih modela biti električno, izgleda da se to ne odnosi na ovaj model.

Naime, izvršni direktor čuvene štutgartske kompanije Oliver Blume izjavio je da se odluka o elektirfikaciji ne odnosi na najčuveniji model ove kompanije.
– Model “911” je naša ikona! Nastavićemo da proizvodimo “911” sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem – istakao je Blume, dodajući da je to poslednji model koji će biti elektrifikovan, ako se to uopšte ikada i dogodi.

– Sam koncept modela “911” ne dozvoljava da on postane potpuno električni automobil, pošto se motor nalazi pozadi. Kada biste baterije stavili pozadi, od njihove težine ne biste mogli da vozite automobil.

Printscreen

Čuveni “porše 911” biće među onih 20 odsto modela koji neće dobiti elektični pogon 2030. godine, prenosi “Motor Authority”.

Kompanija je već započela sa delimičnom i potpunom elektrifikacijom svojih modela. Tako Cayenne i Panamera već imaju svoje plag-in hibridne verzije, dok je Taycan postao prvi potpuno električni “porše”. Modeli Macan, Cayman i Boxster bi uskoro trebalo da dobiju svoje hibridne i električne verzije.

Ipak, treba pomenuti da se, za razliku od ostataka “Volksvagen grupe”, “Porše” ne ograničava samo na razvoj električnih vozila, već dosta novca ulaže u istraživanje sintetičkih goriva. Ukoliko se rezultati takvih istraživanja pokažu uspešnima, to bi u budućnosti moglo da omogući novi život motora sa unutrašnjim sagorevanjem, čiji bi uticaj na okolinu bio približan onom kod električnih vozila.

Pogledajte video i istoriji legendarnog modela:

pročitajte još

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi