Ručna kočnica odlazi u penziju: Da li će vam nedostajati skretanje pod ručnom?

29.04.2021

15:05 >> 13:08

0

Izgleda da ćemo lagano zaboraviti termin podići ručnu

Ručna kočnica odlazi u penziju: Da li će vam nedostajati skretanje pod ručnom?
Copyright Profimedia

Početak kraja je bio još pre dve decenije. Tada je BMW na sedmici predstavio električnu parkirnu (“ručnu”) kočnicu, ova tehnologija je zavladala auto-industrijom.

I sada stvari stoje ovako – oko 70 odsto automobila koji silaze sa fabričke trake ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30 odsto dolazi sa klasičnom ručnom kočnicom.

Samo godinu dana ranije, taj odnos je bio 63:37.

Klasičnu ručnu kočnicu u obliku poluge najpre su iz ponude izbacili premijum marke poput “Mercedesa” i “Lexusa”, a sada se taj trend spustio i na ostale velikoserijske proizvođače.

pročitajte još

Trenutno ručnu kočnicu u svojoj ponudi imaju uglavnom proizvođači jeftinijih automobila, kao što je “Dacia”, i bazične verzije nešto skupljih modela.

Međutim, za razliku od nekih drugih automobilskih sklopova koji se automatizuju po svaku cenu, primena električne parkirne kočnice ima i svoje prednosti.

Osim što u kabini ne zauzima mnogo prostora između prednjih sedišta, ona omogućava i lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem.

Takođe, aktivacija električne kočnice ne zahteva primenu velike sile kao što je to slučej pri povlačenju klasične ručne kočnice, prenosi Revijahak.hr.

pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike