Ovaj auto ima 50 godina, nije neki lepotan, ali u njegovom sedištu ste najbezbedniji

14.08.2021

08:30 >> 09:07

0

Zadivljujuće je to koliko je svest velikih i dugovečnih kompanija uvek bila ispred svog vremena

Ovaj auto ima 50 godina, nije neki lepotan, ali u njegovom sedištu ste najbezbedniji
Copyright Instagram/Printscreen

U vreme kada neki automobili nisu imala ni pojaseve, a o sigurnosti se samo površno govorilo, Volvo je već radio na nekim sistemima koji su decenijama kasnije postali deo obavezne sigurnosne opreme.

Sigurnosni pojas u tri tačke vezivanja patentirao je upravo Volvo i to daleke 1959. godine. Deset godina kasnije automobili imaju pojaseve u dve tačke vezivanja koje niko od putnika nema obavezu da koristi.

Pročitajte još

Stigle su i sedamdesete, a Volvo nije odustao od brige za sigurnost. Već 1972. godine je predstavio koncept kojim je pokazao da automobil može da bude pametno projektovan s fokusom na sigurnosti putnika. Automobil koji je to pokazao je “Volvo Experimental Safety Car” ili kraće VESC.

Samo jedan pogled dovoljan je da se shvati zašto je VESC ostao zapostavljen iza lepotana kao što su bili “Ferrari Dino Ford Granada” i “Citroen GS”, takođe noviteti tadašnjeg salona u Ženevi.

“Hagerty” nas sad podseća na sve blagodeti koje je VESC nosio. Sličnost sa serijom 200 je očigledno namerna, a ona je u to vreme razvijana da bi koju godinu kasnije stigla na tržište. Sve na ovom autu ima svoju namenu, pa krenimo redom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ozan (@minndaas)

Ogromni i ispupčeni branici su još veći od onih poznatih s američkog tržišta, a mogu da izdrže udarce i apsorbuju energiju pri duplo većim brzinama sudara, tačnije pri 16 km/h. Zato nemojte da se čudite što i danas možete da skačete po branicima jedne “cigle” iz Volva.

Instagram/Printscreen

VESC je imao i zone deformacije za apsorpciju energije sudara. Imao je vazdušne jastuke napred i pozadi, ABS kočnice, pojaseve u tri tačke učvršćenja. U slučaju sudara automatski se prekidao dovod goriva, a u slučaju sudara motor se podvlačio ispod putničkog prostora.

Ima tu i šminkerskih detalja poput perača i brisača svetala i zadnjeg stakla i još mnogih drugih detalja. Ovo iza je kamera, a slika se projektovala na klasičnom TV prijemniku na instrument-tabli.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Levent Cimkentli (@leventmagic)

Nema sumnje, elementi aktivne i pasivne sigurnosti nisu nikada delovali estetski lepo na automobilu, ali su oduvek bili dobrodošli, posebno u situacijama kada spašavaju živote.

Volvo i danas nosi epitet sigurnog automobila. Zaista nije nikakvo iznenađenje što je baš Volvo preuzeo krunu proizvođača najbezbednijih automobila u Britaniji, jer kao što znamo, ova marka se decenijama unazad, zbog svojih inovacija u tehnikama proizvodnje i uključivanja veoma naprednih materijala, konstantno povezuje sa terminima bezbednosti.

Pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike