Poliranje farova: Kako da vratite bistar pogled vašem ljubimcu

17.09.2020

10:32 >> 00:00

0

Autor: M. I.

Dobra svetla na automobilu važna su ne samo iz estetskih razloga, već pre svega zbog bezbednosti u saobraćaju

Poliranje farova: Kako da vratite bistar pogled vašem ljubimcu
Pixabay/wilkernet

Farovi automobila spadaju u onu kategoriju koja je konstantno izložena raznim spoljašnjim uticajima, pa se kao posledica “zuba vremena” dogodi da matiraju, to jest gube na providnosti i ne propuštaju svetlost kako bi trebalo.

Ova pojava može negativno da utiče na vidljivost u vožnji, naročito u lošim vremenskim uslovima, kao što su kiša, magla ili sneg. Još kada se na njima nakupi nečistoća (prašina, blato…), mogu dramatično da izgube svoje mogućnosti.

Pomenuti scenario izuzetno je opasan po vozača, ali i bicikliste, pešake, ili vozilo koje je zbog kvara parkirano pored druma. Ovaj problem može se rešiti na dva načina, kupovinom novih farova, što je mnogo skuplje rešenje, ili poliranjem.

Koliko košta poliranje farova?

Od 1.000 dinara, pa naviše. Uporednom analizom cenovnika iz više servisa može se izvući zaključak da cena zavisi najpre od stanja farova, odnosno od toga koliko posla će imati majstor koji radi poliranje, ali i modela automobila i godine proizvodnje…

Na primer, u jednom renomiranom lancu servisa koji se generalno bavi automobilskim staklima,  poliranje farova za VW Golf V košta 3.250 dinara.

Ova cena može zazvučati skupo za prosečnog potrošača u Srbiji, ali dobijate garanciju da će farovi biti kao novi najmanje 2 godine.

Koliko je efikasno poliranje farova?

Izuzetno je efikasno. Naravno, podrazumeva se da poliranje uradite u nekoj renomiranoj firmi koja radi s kvalitetnim materijalima i alatima i čiji radnici znaju šta rade.

Međutim, ekstremno je važno da se nakon poliranja farovi zaštite, odnosno da se stavi zaštitni sloj koji ima višestruku funkciju. On, između ostalog, štiti od sunčevih UV zraka, olakšava skidanje nečistoća prilikom redovnog pranja, sprečava da se nečistoće uvuku u mikropore (da ih tako nazovemo) u površini plastike fara.

Imajte u vidu da kao i kod svakog drugog posla, npr. kod klasičnog poliranja kompletnog automobila, i poliranje farova može da se uradi veoma loše i veoma dobro.

Zato se pre poliranja raspitajte i potražite proveren servis ili majstora.

Kako se radi poliranje farova?

Ovo su osnovni koraci:

1) Skida se oštećeni sloj (šmirgl papirom)

2) Obavlja se poliranje (posebnim sredstvima, alatima, itd.)

3) Nanosi se zaštitni premaz

U zavisnosti od stanja farova, možda šmirgl papir, bar grublji, nije potreban, ili će morati mnogo da se šmirgla ukoliko postoji neka dublja ogrebotina…

“Uradi sam” rešenja – koliko su efikasna?

Zavisi koje “rešenje” imate na umu, koliko je plastika fara već matirala, koliko ste spremni da se potrudite, i da li ste uopšte dovoljno informisani da bi posao uradili kako treba.

Zaboravite na “uradi sam” rešenja, koja deluju suviše lako.

Pogledajte na internetu i naći ćete razna sredstva za “uradi sam” poliranje farova, od najjeftinijih pasti do čitavih setova s emulzijama, “sunđerima” za poliranje…

Na vama je da odlučite šta želite i šta vam se više isplati.

Od kada se koriste plastični farovi?

Otprilike od početka 90-ih godina. Počeli su da se koriste zbog prednosti kao što su manji troškovi, bezbednost pešaka, manja masa, veća otpornost na lom, novi dizajnerski trendovi.

Nažalost, za razliku od stakla, plastika nije tako otporna na spoljne uticaje. Zbog toga i imamo probleme s matiranjem farova.

Naglasimo da novi automobili iz fabrike stižu sa uglavnom dobro zaštićenim farovima, ali ta zaštita vremenom nestaje.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi