Vozači u Srbiji i dalje najviše veruju „nemcima“: Najtraženiji polovnjaci od 2.000 do 5.000 evra

02.10.2020

08:34 >> 08:56

0

Autor: M. I.

Naši građani najviše kupuju automobile stare oko 10 godina

Vozači u Srbiji i dalje najviše veruju „nemcima“: Najtraženiji polovnjaci od 2.000 do 5.000 evra
Copyright Pixabay/Hans

Automobili čija se cena kreće od 1.000 do 5.000 evra već godinama su najtraženiji u Srbiji. “Fijat punto”, “pežo 206”, “opel korsa”, “ford fijesta”, “škoda fabija”, “reno klio” i “sitroen C3” su najprodavaniji i najpovoljniji četvorotočkaši u našoj zemlji, kako zbog cene, tako i zbog servisa.

Naši građani uglavnom kupuju automobile stare oko 10 godina, sa kilometražom do 200.000. Takvi četvrotočkaši koštaju u između 2.000 i 5.000 evra.

Kada je reč o najjeftinijim polovnjacima iz ove kategorije, preporuka za kupce je da se za ove automobile odlučuju samo u slučaju preke potrebe.

Pixabay/gokayunan

– Automobili sa cenom od 1.000 do 2.000 evra su stari uglavnom od 16 do 20 godina, tako da je veoma nezahvalno reći koje od tih vozila može biti dobra kupovina. Kod tako vremešnih vozila često se događaju kvarovi, pa se dešava da kupac više para da na kasnije popravke nego na kupovinu. I u ovoj generaciji automobila najčešće se kupuju “opel korsa”, “sitroen C3” i “reno klio”, ali mogu se naći u dobrom stanju i “ford fokus” i “folksvagen polo” – objašnjavaju na sajtu “Moj auto”.

Nešto više novca donosi i bolju opremu kod najtraženijih polovnjaka.

– Po ceni od 2.000 do 3.000 evra mogu se naći polovnjaci od 2003. do 2007. godišta. Tu spada, recimo, “sitroen C3” sa klimom, zatim “fijat grande punto”, koji je pogodan za gradsku vožnju, “reno kilo” 1.6, ali i “sitroen C5” i “reno grand senik”, koji su veoma prostrani, pravi porodični automobili – navodi se u analizi.

Pixabay/AutoPhotography

Naravno, najviše mogućnosti za kupovinu i najmanje prostora za grešku pruža najskuplja kategorija vozila u ovoj podeli.

– Sa budžetom od 3.000 do 5.000 evra mogu se kupiti vozila stara oko 10 godina. Pored već pomenutih najtraženijih modela, za taj novac mogu se, recimo, naći i “mercedes B200”, “pasat”, “pežo 308”, “ford fijesta”, “honda sivik” i “reno megan”. Inače, treba reći da od 2010. godine tradicionalno gradski automobili, kao, na primer, “reno klio”, nisu više tako mali – piše na sajtu “Moj auto”.

Pixabay/Hans

Na jednom od najprometnijih auto-placeva u Beogradu ističu za “Blic” da se najviše prodaju automobili koji koštaju između 2.000 i 5.000 evra.

– Kod nas najbolje idu “nemci”, kao, recimo, “astra”, “golf” i A3, ali i “jaris” i “fijesta”. Nakon što je tržište zamrlo tokom prvog talasa kovida 19, sada je situacija mnogo bolja. Polako se vraćamo na promet kakav smo imali prošle godine u ovim mesecima – naglašavaju na jednom od placeva.

Kilometraža nije pouzdan kriterijum

Danas je u oglasima praktično nemoguće naći automobil koji je prešao više od 200.000 kilometara. Vraćanje kilometraže je toliko rasprostranjena pojava da retko ko više veruje u to da kupuje automobil s tačnom brojkom na meraču pređenih kilometara.

– Bilo da je automobil star 10, 15 ili 20 godina, najveća kilometraža kod svih vozila je oko 200.000 kilometara. To sad gotovo svi znaju, tako da retko ko i obraća pažnju na kilometražu. To više nije pouzdan kriterijum prilikom kupovine – ističu na sajtu “Moj auto”.

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike