Da li leti vozite bosonogi, u papučama ili „japankama“? Opasno grešite, a u nekim zemljama to može ozbiljno da košta

27.07.2022

15:05

0

Autor: Z. A.

Samo vi ubacite patike i rezervnu obuću u auto

Da li leti vozite bosonogi, u papučama ili „japankama“? Opasno grešite, a u nekim zemljama to može ozbiljno da košta
profimedia-0008139346 - Copyright Profimedia

S letnjim mesecima menjaju nam se i navike i jedva čakoamo da odložimo tešku zatvorenu obuću.. Međutim, šta je s vožnjom? Mnogi su spremni da voze s „japankama“ ili bosonogi, a to nije dobro rešenje za bezbednost u saobraćaju.


Statistika pokazuje da su papuče ili „japanke“ odgovorne za oko 1,4 miliona saobraćajnih nesreća u svetu svake godine.

Da li ste svesni da zbog svog komoditeta možete sebe i druge učesnike u saobraćaju da dovedete u veoma opasnu situaciju?

Dok upravljate automobilom, važno je da vaša stopala imaju dobar kontakt s papučicama nožnih komandi jer od toga zavisi da li ćete reagovati pravovremeno kada je, na primer, potrebno iznenada stisnuti kočnicu ili skinuti nogu sa gasa.

Pexels
 

Papuče, „japanke“ ili sandale koje su labavo pričvršćene za stopalo lako mogu da zapnu za neku od pedala i spreče vas da zakočite na vreme, što može da dovede do nesreće, pritom postoji opasnost da se pedala zaglavi između cipele i stopala.


Procenjuje se da su papuče ili „japanke“ odgovorne za oko 1,4 miliona saobraćajnih nesreća u svetu godišnje, a svakog leta stižu vesti o incidentima čiji je uzrok neadekvatna obuća za vožnju.

Evropski auto-klubovi napravili su istraživanje saobraćajnih pravila u državama i prikupili saznanja o kažnjivosti takve vožnje:

U Italiji biste zbog vožnji u „japankama“ mogli ostati bez dela novca od osiguranja u slučaju nesreće.

U Belgiji, Bosni i Hercegovini, Danskoj, Finskoj, Luksemburgu nema posebnih pravila o obući za vožnju ili bosonogoj vožnji. Dakle, sve je dopušteno.

U Češkoj Republici vozači ličnih vozila nisu posebno definisani, ali vozači privrednih vozila moraju imati cipele dok voze.

U Italiji nema pravila, ali postoji problem u slučaju prometne nezgode – ako policijski službenik ustanovi da imate neadekvatnu obuću i to unese u zapisnik, osiguravajuća kuća može vam uskratiti isplatu.

U Nemačkoj, po zakonu, vozač mora učiniti sve da osigura sigurno upravljanje automobilom. To se često interpretira kao preporuka da ne vozite u „japankama“, sandalama i papučama koje sa zadnje strane nisu učvršćene ili pak bosonogi. Kažnjavanje nije definisano, ali je zato moguć gubitak dela prava iz osiguranja – ako se dogodi prometna nezgoda i ako je činjenica da vozač nije imao odgovarajuću obuću igrala određenu ulogu u tome.

Pexels
 

U Španiji je zabranjeno voziti s „japankama“ na nogama ili bosonog. Kazna je 80 evra.

U Sloveniji nema izričite zabrne, a uhvate li vas policijski službenici da vozite u „japankama“ ili bosonogi, samo će vas upozoriti da bi trebalo imati čvršću obuću dok vozite.

U Mađarskoj nema pravila, odnosno ona nisu upisana u zakon, ali u slučaju nesreće vozač može biti proglašen odgovornim ako nije imao odgovarajuću obuću na nogama.

U Holandiji nema posebnog teksta koji reguliše obuću, policija vas ne može kazniti ako vozite u „japankama“, ali, ako se dogodi nesreća, procenjuju se svi detalji i moguće je da i obuća igra ulogu u ustanovljavanju krivice.

U Austriji vas takođe policija neće kazniti ako vozite s „japankama“ ili bosonogi. Međutim, dogodi li se saobraćajna nesreća, ako policija utvrdi da je nesreća mogla biti izbegnuta s drugačijim tipom obuće – protiv vozača se može pokrenuti postupak.

Profimedia
 

U Velikoj Britaniji „japanke“ i bosonoga vožnja nisu posebno precizirani, ali u Zakonu o bezbednosti saobraćaja piše da vozač mora imati obuću koja ga neće omogućiti da upravlja vozilom na sigurna način. Kazne su i do 5.000 funti – ako policijski službenik proceni da nemate takav tip obuće.

U Hrvatskoj takođe nema posebnih pravila, ali preporuka je da budete oprezni, piše Revija HAK.

Istraživanja Austrijskog auto-kluba pokazala su da je vreme reakcije s „japankama“ mnogo sporije nego s patikama na nogama, na primer, a isto tako slabija je sila kočenja. Pritom postoji i opasnost da vam se japanke zaglave na nekoj od pedala, a u saobraćaju je brzina reakcije izuzetno važna.

Bonus video:

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike