Saopšten datum spajanja kompanija Fijat Krajsler i Pežo, poznat i naziv nove kompanije

28.10.2020

17:20 >> 13:08

0

PSA trenutno drži udeo od 46 odsto

Saopšten datum spajanja kompanija Fijat Krajsler i Pežo, poznat i naziv nove kompanije
Copyright Tanjug/AP Photo/Thibault Camus

Kompanije Fijat Krajsler i PSA Pežo potvrdile su da se završetak spajanja dve kompanije očekuje do kraja marta 2021. godine. Novonastala kompaniej biće četvrta na svetu po veličini u automobilskoj industriji.

Spajanje italijanko-američke sa francuskom kompanijom dogovoreno je prošle godine, a sa ciljem da se stvori proizvođač automobila koji može da se suoči s izazovima strožih propisa o emisijama gasova i prelaska na nove tehnologije, prenosi AP.

Kako se navodi, nova kompanija zvaće se Stelantis.

Odbori dve kompanije potpisali su prekogranične uslove sporazuma koji će omogućiti grupi PSA da proda manji udeo u francuskom dobavljaču automobila Faurečia

PSA trenutno drži udeo od 46 odsto.

Datum završetka spajanja je u skladu sa prvobitnim vremenskim okvirom, uprkos uticaju pandemije korona virusa.

Nova kompanija imaće kapacitet da proizvodi 8,7 miliona automobila godišnje, odmah iza Folksvagena, alijanse Reno – Nišsan i Tojote.

Da li plaćate veću štetu ako zimi izazovete udes sa letnjim gumama?

Rekordna zarada Fijat-Krajslera u trećem kvartalu

Italijansko-američki proizvođač automobila Fijat-Krajsler zabeležio je rekordnu zaradu u trećem kvartalu, dok se proizvodnja vratila na nivo od pre pandemije korna virusa.

Kompanije koja je u završnoj fazi spajanja sa francuskim rivalom PSA Pežoom, prijavila je neto profit za tromesečje koje se završilo 30. septembra od 1,2 milijarde dolara, dok je prošle godine zabeležen gubitak od 179 miliona evra.

Fijat-Krajsler je prijavio prilagođenu zaradu pre taksi i kamate u Severnoj Americi od 2,5 milijardi evra, što je nadoknadilosve teže gubitke u Evropi, Aziji i na luksuznom modelu “maserati”, prenosi AP.

Latinska Amerika je jedini preostali region u kojem je zabeležen profit, ali je on umanjen za dve trećine na 46 miliona evra.

Kompanija je saopštila da je globalna zarada pre taksi i kamate rekordnih 2,3 milijarde evra, uprkos padu prihoda od 6 odsto na 26 milijardi evra.

Isporuke na globalnom nivou pale su za 3 odsto, najvećim delom zbog renoviranja fabrike u Severnoj Americi za proizvodnju novog “džip grand vagoenra” i ukodanju proizvodnje “dodž grand karavan” klasičnog mini vena.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike