Nezvani gosti u automobilu: Naučnici otkrili bakterije koje "jedu" gorivo, i to na poklopcu rezervoara

09.06.2022

Eto otkud vaš auto odjednom troši kao šašav

Rerevoar - Copyright Pixabay

Život naučnika-biologa je zanimljiv jer je praktično svaki centimetar prostora ispred njih neotkriveno područje, pa uzumanjem uzoraka svašta mogu otkriti. Na primer, nedavno su biolozi sa Instituta za integrativnu biologiju (I²SysBio) i Darwin Bioprospecting Excellence tima, oba sa sedištem u Valensiji u Španiji, odlučili da potraže nove uzorke, a na pamet su im pali sopstveni automobili, parkirani ispred istraživačkih laboratorija.

Uzorci su uzeti ispod poklopca rezervoara za gorivo. Nakon kraće obrade uzoraka otkriveno je nekoliko vrsta bakterija, uključujući dotad neregistrovanu vrstu.

Nove bakterije pokazale su se sposobnima da žive u uzorcima goriva. Takođe su bile sposobne da razgrade te uzorke tokom vremena, što bi ih moglo učiniti važnim u budućim projektima čišćenja područja kontaminiranih naftom i gorivom.

Budući da je neimenovana bakterija pronađena ispod poklopca za sipanje goriva "tojote jaris", jedan od naučnika čak predlaže da bi vrstu trebalo nazvati "Isoptericola toyotensis".

U prošlosti su naučnici često tražili bakterije koje mogu da razgrade tvrdokorne ugljovodonike, poput dizela ili benzina, a naučnici u Valensiji dosetili su se da u potragu krenu na sopstvenom parkingu.

Pregledali su ukupno deset automobila, a nova vrsta je pronađena u prljavštini natopljenoj gorivom oko otvora "jarisovog" rezervoara. Istraživači su potom uzgajali bakterije u laboratoriji i hranili ih dizelom, a gladne bakterije su "pojele" gorivo za dve nedelje.

BONUS VIDEO:

Izvor: revijahak