Ovim markama automobila najbrže pada vrednost, al' nekim cena raste kada napune 16 godina

27.05.2022

14:14

0

Neki automobili su na duže staze dobra investicija

Ovim markama automobila najbrže pada vrednost, al' nekim cena raste kada napune 16 godina
pexels-pixabay-164634 - Copyright Pexels

Čim novi automobil izađe iz salona, odmah gubi dobar procenat maloprodajne cene. Dok vrednost vozila nastavlja da se smanjuje tokom vremena, nekim brendovima ona ipak brže pada nego drugim.

Da bi utvrdio kojim markama automobila najviše pada vrednost, CarVertical je analizirao više od 72 miliona podataka između 2019. i 2022. godine u SAD, Evropi i Australiji.

Ovo su najvažniji zaključci:

„Porsche“ najbolje drži vrednost

„Porsche“ (-64,4%), „Jeep“ (-84,4%) i MINI (-85,5%) su tri brenda kojima najmanje pada vrednost, dakle oni zadržavaju najveću vrednost kad se najniža tržišna cena polovnog automobila oduzme od početne cene.

Tako će, na primer, „Porsche“, u proseku, nakon 25 godina izgubiti 64,4 odsto svoje vrednosti, dok će „Lexus“ u istom periodu izgubiti čak 89,9 odsto svoje vrednosti.

CarVertical
 

„Klasičniji“ brendovi, kao što su „Hyundai“ i „Toyota“, takođe se pojavljuju među vozilima sa visokom preostalom vrednošću.

Ta vozila su pristupačnija i obično imaju niže troškove održavanja, što povećava njihovu poželjnost među kupcima polovnih automobila.

Dok neki premijum brendovi kao što su „Jaguar“, „Land Rover“ i „Lexus“ imaju tendenciju da im manje pada vrednost, to nije uvek slučaj.

Land Rover
 

Mnogi premijum brendovi automobila gube procentualno više vrednosti u odnosu na svoje jeftinije konkurente.

Kao što grafikon pokazuje, brendovi automobila kojima najviše pada vrednost tokom godina su „Chrysler“, „Audi“ i „Seat“.

Na primer, maksimalni pad vrednosti novog „Chryslera“ će na kraju biti -96,8 odsto (u proseku za 25 godina), što ga čini brendom koji gubi većinu svoje vrednosti na tržištu.

U stvari, otprilike polovina brendova na lošijem kraju ove tabele pada vrednosti automobila su premijum klase. Iako potrošači vole „Infiniti“, BMW i „Volvo“, njihova vrednost se vremenom značajno smanjuje.

Poređenja radi, automobili marke „Toyota“ dostižu najnižu vrednost sa 19 godina, dok je kod BMW-a to 21. godina. Ipak, vozila marke „Toyota“ gube oko 88,7 odsto vrednosti, dok kod BMW-a taj procenat iznosi 93,8 procenata.
Koji faktori uzrokuju te razlike?

CarVertical
 

„BMW i drugi brendovi luksuznih automobila obično imaju funkcije i tehnološka poboljšanja koja kupci polovnjaka ne cene. Ako možete da priuštite novi BMW, „Mercedes-Benz“ ili „Land Rover“, verovatno želite sav luksuz i inovacije koje možete da dobijete. Osoba koja traži polovan automobil daje prednost ceni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne funkcije. Zato je polovna „Toyota“ za mnoge kupce privlačnija od BMW-a“, objašnjavaju u kompaniji CarVertical.

Vlasnici „Audija“ (-96,2%), „Seata“ (-95,8%) i „Škode“ (-95%) takođe će se suočiti sa velikim gubitkom vrednosti svog automobila nakon 25 godina.

Pixabay
 
Polovni automobili dostižu najnižu vrednost u različitim fazama

Prema istom istraživačima, prosečna starost vozila kojima je najviše pala vrednost je 20–23 godine. Međutim, različiti brendovi automobila dostižu najnižu vrednost u različitim fazama.

„Porsche“ i MINI najmanje koštaju kad napune 15 godina. Kad dostignu to godište, vrednost ponovo počinje da im raste. Dobro očuvani modeli mogu biti vredna investicija.

„Isuzu“, „Suzuki“, „Kia“ i „Dacia“ su na suprotnoj strani spektra – dostižu cenovno dno tek sa 30 godina.

CarVertical
 

Ako se neki model smatra raritetom, vrednost tog automobila može značajno da raste tokom vremena. Devedesetih, BMW je napravio samo 891 primerak modela „M5 E34 Touring“. Njih 20 je imalo posebno ime – „Elekta“ – i pravljeni su za italijansko tržište.

Pored 3.8-litarskog motora od 335 KS, ovi karavani su takođe imali naročitu boju karoserije i dizajn enterijera. Naći polovnu „Elektu“ danas je kao traženje igle u plastu sena. Ljubitelji automobila moraju da budu spremni da potroše najmanje 100.000 USD ako misle da je parkiraju u svojoj garaži.

Pexels
 

Takođe, dok će običan automobil verovatno završiti na deponiji za 20–30 godina, „Porsche“ ili „Jaguar“ sa dokumentovanom servisnom knjižicom i besprekornom istorijom vremenom može postati još vredniji.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike