Raskoš i bezbednost: Šta su sve imale i koliko su koštale limuzine američkih predsednika
Tramp se vozi u blindiranoj limuzini Cadillac The Beast, ali njegova zver nije najskuplji predsednički automobil
U vreme američkih predsedničkih izbora, koji su iz raznih uglova zanimljivi čitavom svetu, nije naodmet pozabaviti se i istorijom automobila u kojima su se vozili prvi ljudi te države. Predsedničke limuzine su u zemljama koje imaju jaku vlastitu auto-industriju izlog te auto-industrije, dok u onim siromašnijim služe tek kao odraz moći nad potlačenim narodom. Ne treba biti suviše upućen pa zaključi gde su Amerika, Nemačka, Francuska i Rusija, kada je o tome reč.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI I: Specijalni električni MINI oslikan povodom 80. rođendana Fleša (VIDEO)
Poslednja u nizu predsedničkih limuzina lansirana je pre dve godine, a sve poznato govori kako se doslovno radi o putničkom tenku.
Američke predsedničke limuzine zasigurno nisu najlepše na svetu, ali su svakako izuzetno napredne. Ali i zanimljive s obzirom na to koliko vredan „teret“ prevoze. Zahvaljujući „Vanarami“ možemo da vidimo pregled predsedničkih limuzina zajedno s njihovim cenama.
1939 Lincoln K Sunshine Special
Prvi auto u skladu s predsedničkom ulogom je bio „Lincoln“. Od 1939. godine koristio ga je Franklin Delano Ruzevelt. Modifikacije su bile bezazlene sve do ulaska SAD u Drugi svetski rat kada je automobil dobio oklop, neprobojne gume, deblje staklo, pa i spremnike za ručno oružje.
1942 Lincoln Custom
Automobil je dobio preko tri tone oklopa, a s time su stigle i snažnije kočnice. Nakon rata je opet modifikovan.
1950 Lincoln Cosmopolitan
Predsednik Hari Truman se i dalje vozio u oklopnom „Lincolnu“. Imao je na raspolaganju i kabriolet, a ostaće upamćen kao poslednji predsednički auto koji je pokretao V12 motor. U pitanju je bio 5,8-litarski atmosferac s tek malo više od 150 KS.
1961–1972 Lincoln Continental
Uvek elegantni „Continental“ je nažalost upamćen po kabrioletu u kojem je poginuo Kenedi. U njemu je napadnut i Ford, a 1981. godine i Regan.
1983 Cadillac Fleetwood
Godine 1983. dolazi prvi „Cadillac“ u predsedničku flotu. Oklopni primerak koristio je samo predsednik Regan, a imao je povišen krov.
1989 Lincoln Town Car
Predsednik Buš imao je čast da se vozi se u poslednjem „Lincolnu“ izrađenom za tu ulogu. Bio je oklopljen i imao drastično modifikovan pogon.
1993 Cadillac Fleetwood
Prvi tehnološki napredan predsednički auto koristio je Bil Klinton. Potpuno oklopljen s moćnim V8 motorom mogao je razviti preko 200 km/h, a imao je potpunu opremu za komunikaciju.
2001 Cadillac DeVille
Ovaj „Cadillac“ bio je sve samo ne „DeVille“. Ovo je prvi predsednički unikat, postavljen na osnovu američkog SUV-a s teškim oklopom, sigurnosnom opremom, termovizijom i dotokom vazduha. Bio je najnapredniji auto u to vreme.
2005 Cadillac DTS
Nakon „pada Kula blizanakinja“ Buš je dobio još opakiju limuzinu. Oklop je bio debeo 12,5 cm, prozori se nisu mogli otvarati, a navodno je najbrža limuzina u istoriji s maksimumom od 240 km/h.
2009 Cadillac Cadilac One
Koristio ga je predsednik Obama. Navodno nije mogao voziti brže od 96 km/h, ali nudio je besprekornu zaštitu. Prvi je u kojem su bile i zalihe krvi za potrebu infuzije u slučaju napada na predsednika.
2011 Ground Force One
Prvi i jedini autobus u ulozi zapovednog centra. Oklopljen je, a ugrađena oprema omogućava da se iz njega upravlja državom.
2018 Cadillac The Beast
„The Beast“ je unapređeni model iz 2009. godine. Siguran poput bunkera ima sve što bi predsedniku moglo zatrebati tokom korišćenja limuzine.
A najskuplja limuzina je…
Uzevši inflaciju u obzir, napravljena je i cenovna lista limuzina. Evo kako stoje stvari i koja limuzina je bila i ostala najskuplja.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari