Kako da sačuvate automobil, a i novčanik od odlaska kod mehaničara - kvačilo i automatski menjač mnogi pogrešno koriste

04.02.2022

11:53

0

Neki ljudi su jednostavno usvojili loše navike, dok drugi ne vode dovoljno računa kako upravljaju svojim autom

Kako da sačuvate automobil, a i novčanik od odlaska kod mehaničara - kvačilo i automatski menjač mnogi pogrešno koriste
car-604019_1280 - Copyright Pixabay

Kada se ne ponašate pažljivo prema svom automobilu, ne odlazite na redovne servise, vozite „oštro“, brzo i slično, sebe ste osudili na česte odlaske kod majstora.

S obzirom na to da je nema potrebe da uludo rasipamo svoj novac, pred vama je sedam saveta kako da izbegnete česte posete mehaničarskim radnjama, za koje svi znamo koliko mogu da nas koštaju.

Unsplash
 

Jutarnje startovanje

Prilikom jutarnjeg startovanja motora dovoljno je pola minuta da auto radi u leru, taman dok vežete pojas, upalite radio i sl. Nemojte držati stisnuto kvačilo kako bi se i ulje u menjaču pokrenulo.

Smatra se da ako motor dugo radi u leru sporije dolazi do grejanja ulja i tečnosti u hladnjaku. Prvih 10 km ne treba forsirati auto dok ne postigne radnu temperaturu, češće menjati brzine već na 1.500 obrtaja, tako da na 40 km/h već vozite trećom brzinom.

Za zimsku eksploataciju se predlaže zamena ulja pred zimu, kako bi novo ulje lakše i bolje vršilo podmazivanje, nešto duži rad u leru oko jedan minut. Sa ovakvom vožnjom čuvate motor od habanja u suprotnom stradaju trpeće pokretni delovi motora karike, ventili koji će se ubrzano trošiti.

Susreti sa rupama

Veliki problem na putevima je i bliski kontakt sa rupama većim i manjim, ležećim policajcima, a tu su i veliki ivičnjaci. Ovo su pravi neprijatelji vašeg automobila.

Unsplash
 

Ukoliko često i neprilagođenom brzinom prelazite preko rupa i neravnina, neminovno dolazi do stradanja delova upravljačkog sistema i vešanja (kugle, spone, amortizeri, letva volana…). Ove popravke znaju da budu prilično skupe. Zato se trudite da prilagodite brzinu putu po kojem se vozite.

"Drndanje" kvačila

Vozači lošim navikama mogu da skrate vek trajanja kvačila i celog tog mehanizma (korpa, kvačilo, zamajac) čak i do 10 000 kilometara!

Ukoliko ste navikli da držite nogu na pedali kvačila ili da prečesto kočite motorom, kao i da na semaforu ili na uzbrdici držite automobil u prvoj brzini s nogom na kvačilu dok vozilo stoji na taj način drastično skraćuje vek čitavog sklopa kvačila, ko je uzgred uopšte nije jeftino.

Profimedia
 

Savet je da dok čekate na semaforu izbacite menjač iz brzine, a ako ste na uzbrdici, povucite ručnu kočnicu i kad se upali žuto onda stisnite kvačilo ubacite u prvu i polako sa vagom krećite spuštajući ručnu kočnicu. Čim ste krenuli sklonite nogu sa kvačila.

Naglo kočenje

Kočnice se troše ukoliko naglo kočite i često držite nogu na kočnici. Takođe, svako kočenje motorom dodatno troši gorivo.

Automatski menjač

Ukoliko imate automobil sa automatskim menjačem ne smete da dozvolite da vas neko vuče ili gura. Prilikom vuče vozači prebace menjač u N režim, međutim on i dalje radi a nema podmazivanja i tako se haba. Ukoliko vam se desi da ste u kvaru najbolje je da pozovete šlep službu.

Unsplash
 

Druga greška kod vozača sa automatskim menjačem je da na semaforu prebace u D režim što opet dovodi do nepotrebnog grejanja i proklizavanja u konvertoru. Na semaforu koristite N režim.

Limarija

Što se tiče limarije nju možete da sačuvate ukoliko izvršite zaštitu ispod automobila protiv soli. So je ta koja najviše nagriza lim i dovodi do truljenja. Ukoliko posedujete garažu obavezno je koristite i leti i zimi jer će vaš auto minimum 30% izgledati mlađe i biće očuvaniji od automobila koji nisu garažirani. 

Redovan servis

Redovan odlazak na mali i veliki servis, ugradnja originalnih delova, sipanje uvek istog ulja produžiće značajno vanredne odlaska kod majstora a još ćete uštedeti i novac.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike